Familjen Lausmaa…

11 juli 2011 § 14 kommentarer

… har semester nu. Själv är jag hemma och slappar. Grejar lite i trädgården, tvättar lite, kollar på bilder, gör utskrifter, lyssnar på musik, åker till Lärjedalen…  Beata ligger och sover, Magdalena har åkt till stugan. Beata och jag åker ner när vi känner oss redo för det, vilket nog blir om några dagar.

Tänkte det var dags för en kattbild som omväxling. Bilden på Sigrid är tagen för några veckor sedan när hon smög runt bland rabatterna i trädgården.

Sigrid (Göteborg, 15 maj 2011)
D700, 400mm, f/5, 1/320s

Taggad: ,

§ 14 svar till Familjen Lausmaa…

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Härlig kattbild, härligt med semester, härligt att bara få vara…🙂

    Ha en riktigt skön och avslappnad semester !

    Henke🙂

  • Johannes Glännman skriver:

    Jag har också semester. För första gången ska jag ha fyra veckor vilket känns som väldigt behövligt och skönt..

    Själv håller jag på och snickrar och bygger, både åt människor och flygande ting men det kommer bli mycket tid till annat med.

    Är du säker på det är en tamkatt du har tagit bild på ? Tycker den är misstänkt lik en panter..

    Trevlig sommar på dig Jukka..

    mvh // Johannes

  • Gunnar Eriksson skriver:

    Gillar din bild på din katt. Jag tycker du har fångat kattens koncentration på ett fint sätt där man är närvarande i högsta grad. Vill också önska dig en trevlig sommar.

    /Gunnar

  • Peter Jonsson skriver:

    Jag måste säga att du gör mycket tilltalande kattbilder🙂
    Hoppas du får en fin semester

    /PJ

  • Karlund skriver:

    Visst e de gott med semester.
    En härligt stämningsfull sommar bild där jag tycker du fångat kattens blick mycket bra.

    MVH
    Mikael

  • Christer K skriver:

    Måste säga att jag är väl ingen kattälskare. Men det finns ingen som tar så härliga kattbilder som du. Tycker att du verkligen får fram kattens personlighet och väsen bra, och deras släktskap till de större kattdjuren ute på savanen eller i djungeln. De är också fyllda med en fin stämmning…
    Härlig bild och härliga bilder du tidigare visat… just keep them coming😉
    dessa härliga bilder.
    Fortsatt trevlig semester och sommar…. det har jag iaf🙂

    /Christer K

  • Mats Andersson skriver:

    Underbar kattbild som så ofta! Hoppas du o kameran funkar efter ni gick i backen.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Familjen Lausmaa…Jukkas Blogg.

Meta

