Ekorren

13 juni 2015 § 9 kommentarer

En ekorre brukar hålla mig sällskap där jag håller till vid Lärjeån. Jag har dock inte gjort några försök att fotografera den eftersom min uppmärksamhet är helt inriktad mot vattnet. I morse var dock ekorren på motsatta sidan av ån. Den hoppade mellan träden och var med jämna mellanrum nere vid vattenbrynet och tittade längtansfullt mot andra sidan. Till slut hittade den en stock som ledde ned till vattnet, gick fram och blötte tassarna, men vände sedan snabbt tillbaka. Men uppenbarligen blev längtan till hemmasidan för stor, för en stund senare var den tillbaka vid stocken och gled ner i vattnet. Jag låg beredd, så det vara bara att tacka och ta emot. En mycket oväntad och trevlig händelse.

 

_DSC6202_1280pxEkorre (Lärjedalen, Göteborg, 13 juni 2015)
D800, 400mm, några störande element på vattenytan bortklonade
(klicka i bilden för större format)

Taggad: , , ,

§ 9 svar till Ekorren

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande EkorrenJukkas Blogg.

Meta

