Dåligt väder

10 januari 2015 § 6 kommentarer

… är bra fotoväder! En sliten klyscha som tål att upprepas. Fast till och med jag tycker att trots att vädret är riktigt uselt idag så är det inget bra fotoväder.

Ha en trevlig helg!🙂

_DSC2567_1000px

Nötväcka (Risveden, 9 januari 2015)
D800, 400mm
(klicka i bilden för större format)

Taggad: , ,

§ 6 svar till Dåligt väder

  • Det blåser som attan här. Egentligen skulle man väl vara på kusten. Ser framför mig Magnus stå och fotografera vågor jag men en nötväcka och blåsande nederbörd går det med.

    Ha en fin helg.

    Mvh / Johannes

  • Jonatan Carlgren skriver:

    Trevlig bild på nötväckan! Snyggt att du har fångat den på bild tillsammans med snöflingorna/regnet som far ner!

    Ha det gött!

    Jonatan

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Jonatan,
      Kul att du lägger märke till snöflingorna. Jag hade hoppats på mer, det blev inte det riktigt ymniga snöfall som jag trodde det skulle bli när jag åkte ut. Ha det fint i vinterskogen!🙂
      /Jukka

  • Christer K skriver:

    Hmmm lite tu delad till det, visst går det att fotografera i dåligt väder. Men ingen vill se bilderna, känns det som😉 Men visst finns det dåligt väder som ger spännande bilder också, men mest så blir det bara att skicka de flesta ut i cyber. Gäller iaf mig🙂
    Men härlig bild på Nötväckan, spännande hur endast den och grenen den sitter på är i skärpeplanet. Häftigt! Tycker stammen till höger i bild gör mycket för bilden, både som inramning och djupgörare.
    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Christer,
      Det är nog så att olika typer av väder passar olika fotografers stilar mer eller mindre bra. För mig är det nog gråväder som passar bäst, mindre stressigt då man inte behöver jaga det magiska ljuset som bara infaller korta stunder.
      Ja stammarna är viktiga, dels för att dölja stor del av grenen väckan sitter på, dels ge lite djup känsla, samt inte minst en känsla av miljön.
      Tack för dina rader, hoppas du har det fint i vinterskogen🙂
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Dåligt väderJukkas Blogg.

Meta

