Året avslutades

01 januari 2015 § 2 kommentarer

… i en dimma. Inte som ni tror kanske, nyårsaftonen var lugn och sansad. När jag såg att SMHI prognosticerade dimma på nyårsaftonens morgon kunde jag inte låta bli att dra ut en sväng till Risveden. Jag hade en känsla av att det skulle bjudas på fina lägen vid en av mina favoritsjöar och jag blev inte besviken, eftersom tövädret hade gjort spännande saker med is- och snötäcket. Fototuren avslutades med en sväng till matningen i skogen där jag fotograferade skogspunkaren som dagen till ära hade en extra fin frisyr.

Ser nu fram mot 2015!

_DSC1720-21_merge_sv_1200px

Tö och dimma (Risveden, 31 december 2014)
D800, 45mm tilt/shift, tre bilder sammanslagna med Photomerge
(klicka i bilden för större format)

_DSC1840_1200px

Fin i håret (Risveden, 31 december 2014)
D800, 400mm
(klicka i bilden för större format)

Taggad: , , , , , ,

§ 2 svar till Året avslutades

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Året avslutadesJukkas Blogg.

Meta

