En mörk skugga

27 maj 2014 § 6 kommentarer

… sänkte sig över Europa i helgen. Den kom insvepande från höger…

_DSE3390_480px

Skuggan (Risveden, oktober 2010)

Taggad: ,

§ 6 svar till En mörk skugga

  • Jörgen Schön skriver:

    Ja, det är verkligen en tragisk och skrämmande politisk utveckling vi ser. Idéströmningar som Europa borde ha gjort upp med för länge sedan, men minnet verkar vara kort. Jag ryser inför den intolerans och extrema nationalism vi just nu bevittnar!

    Mvh, Jörgen

  • Du har så rätt. Jag hoppas bilden ger inspiration hos folket så dom spolas bort.

    Mvh / Johannes

  • Anders Åberg skriver:

    Ja man ryser, nu har Tyskland en ren Nazist i europaparlamentet, nästan så man blir gråtfärdig.
    Härligt dock hur du lyckas använda en naturbild för att illustrera ett politiskt skeende och det finns naturligtvis ingen som helst anledning att naturfotografi måste vara opolitisk, kanske borde vi istället bli tuffare och använda naturfoto mycket mer i opinionsbildande och demokratiska syften.

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Anders,
      Jag undviker ge mig in i politiska debatter på nätet av flera olika skäl, men här kunde jag inte låta bli att säga vad jag tycker. Bilden har legat i arkivet och väntat på rätt tillfälle att användas och nu dök det upp. Jag håller helt med dig, naturfoto måste inte alls vara opolitisk. Det finns massor med naturbilder som kan användas för att illustrera politiska skeenden…
      Ha det fint i sommarvärmen!
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande En mörk skuggaJukkas Blogg.

Meta

