Tre bilder

23 februari 2014 § 2 kommentarer

… från helgens skogsturer. Det börjar komma igång så smått vid fågelmatningen. Men bilderna låter vänta på sig. Vädret bjuder ju inte på ljus i överflöd precis och varken jag eller fåglarna är speciellt förtjusta i den starka vinden. Idag fick jag i alla fall några bilder jag är ganska nöjd med. När ljuset inte finns får man jobba med känslan istället. Tycker jag lyckades hyfsat med titan…

Igår brydde jag mig inte ens om att försöka fotografera fåglar eftersom det regnade och blåste lite väl mycket. Och idag stannade jag bara ett par timmar vid matningen. Istället går jag långa rundor i skogarna runtomkring. Besöker gamla favoritplatser och upptäcker hela tiden nya fina ställen. Skogsbäcken är en gammal favorit som jag inte besökt på flera år. Stället åldras med värdighet, tack vare att det ligger i ett naturreservat. Just nu är jag fascinerad av mossarna och de fina sumpskogarna, de är små pärlor med små förvridna träd och färger som verkligen lyser upp nu när det är så blött. Rörigt värre, så det är en utmaning att få till fungerande kompositioner.

Ha en fin söndagskväll!

_DSC3637_480px

Tita (Risveden, 23 februari 2014)
D800, 400mm

_DSC3503_480px

Skogsbäcken (Risveden, 22 februari 2014)
D800, 25mm PC, polfilter, dubbelexponering

_DSC3510_1000px

Vid mosskanten (Risveden, 22 februari 2014)
D800, 45mm PC, polfilter, dubbelexponering
(klicka i bilden för större bild)

Taggad:

§ 2 svar till Tre bilder

  • Thorsten skriver:

    Gillar känslan i dina bilder … skogsbäcken är precis lagom ”suddig”. Gillar inte när vattnet totalt tappar all textur och blir till en grötig dimma. men det är jag det🙂 ha de Thorsten

  • Andreas skriver:

    Hej, skogsbäcken tycker jag du lyckats riktigt bra med! Smart bildvinkel, som gav en snygg placering av träden..

    Jag var också i risveden i lördags. Lade upp ett par bilder på min blogg tidigare idag om du vill se hur det såg ut där jag var.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Tre bilderJukkas Blogg.

Meta

