I skogen igen

09 februari 2014 § 9 kommentarer

Det har blivit ganska mycket skog i helgen.🙂 Dels vid fågelmatningen som börjar komma igång så smått. Söndagen unnade jag mig en 6-timmarstur med kameran. Det är fantastiskt fint i skogen nu när snön försvunnit. Bjuder på en bild från ett extra färgrikt parti som jag hittade.

Ha en fin vecka!🙂

_DSC3436_480px

Färgprakt (Risveden, 9 februari 2014)
D800, 24mm tilt/shift, polfilter

Taggad: , ,

§ 9 svar till I skogen igen

  • Gunnar Erikssong skriver:

    Jag kan bara hålla med dig om att trollskogar är någon magiskt med. Det är svårt att förklara, men jag tycker det alltid infinner sig en speciell stämning när man går om kring i skogen och känner den mjuka mossan under sina fötter.

    Tyvärr så har ett antal stormar gått hårt åt de trollskogar jag har hittat under åren. En skog han jag bara besöka en gång innan stormen Gudrun härjade skogen svårt. Det som fanns kvar tog barkborren sedan. Jag letar vidare, så kanske det dyker upp en ny trollskog så småningom.

    Jag gillar dina bilder från Risveden. Det verkar vara en riktig härlig skog med många fina motiv att fånga. Jag gillar snö, men grön mossa i mängder är svårt att slå.

    /Gunnar

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Gunnar,
      Håller med om stämningen i trollskogar. Just denna gången var det något alldeles extra. Fuktigt och disigt och vindens sus högt uppe i grantopparna, samtidigt som det var nästan stilla nere på marken. Just detta ställe kommer stormarna inte åt eftersom det ligger djupt i en ravin. Nåja, en och annat fallen gran finns där ju, men det hör till tycker jag.
      Hoppas du hittar en fin trollskog snart.🙂
      /Jukka

  • Henrik skriver:

    Läckert, en syn jag längtar till nu efter som det inte kan vara riktigt vinter!
    Ser fram emot lite fågelbilder🙂

    /Henrik

    • jukkalausmaa skriver:

      Tackar Henrik!
      Får se hur det blir med fågelbilder i vinter. Verkar inte sååå lovande än så länge, men det ändrar sig förhoppningsvis.
      Ha det fint i skogarna!🙂
      /Jukka

  • Riktigt läcker bild!

  • Christer K skriver:

    Fin skogsbild med fin stämning. Gillar kompositionen och den mustiga sköna färgen på mossan. Så tjusigt!
    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Christer,
      Fann denna platsen när jag utforskade områden som jag inte besökt på flera år. Helt fantastiska färger och mönster! Kul att en del av detta kommer fram i bilden.
      Tack för dina rader!🙂
      /Jukka

  • Anonym skriver:

    Fantastiska fotografier. Önskar jag själv kunde trolla med kameran…

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande I skogen igenJukkas Blogg.

Meta

