November

24 november 2013 § 5 kommentarer

Hösten och speciellt november är min favorittid för promenader och fotograferande i skogen. Tyvärr har det inte blivit många besök i skogen i höst p.g.a. mycket annat. När jag tittar bakåt ser jag att, förutom veckan i Dalarna, jag bara varit i skogen vid fem tillfällen sedan september. Alldeles för lite för att jag skall må bra och ytterligare en bidragande faktor till att jag redan nu kan konstatera att 2013 kommer att bli ett riktigt skitår för mig. I sådana lägen gäller det att inte låta det negativa ta överhanden, utan  istället komma ihåg allt det positiva och blicka framåt mot bättre tider.

_DSC2592_1000pxNovember (Risveden, 23 november 2013)
D800, 32mm, dubbelexponering

Taggad:

§ 5 svar till November

  • Tommy Vikars skriver:

    November med sin stillhet är rogivande. Som idag luftade jag mig utan kamera i skogen. Det är viktigt att koppla av också. Har inte blivit så mycket vandringar för min del heller då älgarna tagit min tid. Ska väl bli lite rent skogsfoto småningom. Annars så är det ju bara så att man som amatör ibland har annat då tid för foto skulle finnas. Men som tur är kommer det ju alltid en uppgång efter en nedgång. Jag har utökat mina möjligheter genom mörkerkikaren. Kan hitta djur när som helst egentligen ( men utbudet är inte så stort här ) så jag är inte så bunden till dom korta dagarna. Med dagens kameror så är ju dessutom nästan allt möjligt under den mörka tiden. Faktum är att jag inte minns när jag fotat i ”normalt” fotoljus senast. Så för min del finns det möjlighet att köra på hur mycket som helst just nu men har ändå minskat fotorundorna till främst helger för att få ta det lugnt och njuta mera. Bilderna kommer liksom ändå och då dom kommer.

    Skön känsla i bilden här!

    H. Tommy

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Tommy,
      Alltid trevligt att höra av från dig. Tack för uppmuntrande ord, jag vet att det går upp och ner. Mörkerkikare låter intressant, det skall jag kolla upp. Ha det fint i höstvinterljuset!🙂
      Jukka

  • Anders Åberg skriver:

    Härlig bild igen jukka, allt ser så mjukt och gott ut att man nästan vill lägga sig där och filosofera en stund.
    promenader har det ju inte blivit så mycket för mig heller, det jävla knäet spökar fortfarande, blev t.om. värre efter Vårgårda.
    Så även här gäller det att blicka framåt.
    Vi får försöka inspirera varandra på bildkvällen den 7 dec. Du kommer väl?

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Anders,
      Ja det var riktigt fint i skogen igår, nedgående sol och diset tätnade. Tråkigt med ditt knä, du får intensifiera vilandet. Jag kommer den 7’e, det skall bli kul!
      /Jukka

  • Thorsten Klint skriver:

    Med sådana bilder tror jag nog inte riktigt på att de blir ett ”skitår” … ha de Thorsten

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande NovemberJukkas Blogg.

Meta

