I skogen

16 november 2013 § 9 kommentarer

I förra inlägget visade jag en bild på Hacke. Här kommer en till, den här gången mer i min smak. Hacke bor i skogen, så jag tycker det är mest lämpligt att visa honom i sitt fina hem. Vad ni inte kan se i bilden är att i stubben finns det mat som jag erbjudit Hacke som tack för att han visar upp sig i sitt vardagsrum.🙂

_DSE3487Hemma hos Hacke (Risveden, 12 december 2009)
D700, 380mm
(klicka i bilden för större format)

Taggad: , , ,

§ 9 svar till I skogen

  • Anders Åberg skriver:

    Den bilden var helt i min smak. Underbar gammelskogsmiljö där hackspetten blir grädden på moset. Skönt Jukkaljus också, precis som det skall vara.

  • Henrik skriver:

    Vilken skogskänsla! Grymt!

    /Henrik

  • Jonatan Carlgren skriver:

    Snyggt!
    Hackspetten passar verkligen in i sin miljö och förstärker skogskänslan!
    //Jonatan

  • Christer K skriver:

    Ja det här var mer en typisk Jukka bild på hacke. Fin skogskänsla och hacke i sin miljö. Som vanligt fångar du skogens ljus och dess invånare på ett mycket visuellt och känslomässigt spännande och intressant vis. Bilden har för övrigt nämda en spännande detalj, det är ”ögonen” på trädstammen till vänster. Som tycks titta på hacke, där han sitter så stolt och poserar. Här har du lyckats även få med de av skogens invånare som inte visar sig för alla.🙂
    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Christer,
      Inte anade jag att jag hade fångat ett troll i bilden! Som så ofta upptäcker din skarpa blick nya detaljer i mina bilder, vilket jag uppskattar.🙂
      Höstvinterhälsningar!
      /Jukka

  • Edwin skriver:

    Snyggt! Denna gillar jag också mer än den i förra inlägget, gillar miljön runt om hackspetten i sitt rätta element. Skarpa närbilder på hackspettar finns det så många om så rätt att tänka att få med miljön istället, du har lyckats bra med att få fram den här skogskänslan i bilden.

    Ha det bra!

    /Edwin

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande I skogenJukkas Blogg.

Meta

