Drabbades av

16 oktober 2013 § 3 kommentarer

… gammelskogsabstinens i helgen så jag var tvungen att ge mig ut i skogen. I våras fick jag tips om Långemossens naturreservat av Leif Danielsson, som driver hemsidan Naturskogar i Risveden. Jag gjorde ett första besök i somras, men det blev inte helt lyckat p.g.a. orienteringsproblem, ösregn och insektsattacker. Så i helgen gjorde jag ett nytt försök. Området är svårtillgängligt, men bemödar man sig med att ta sig dit så belönas man av en riktigt fin naturskog med mycket trollkänsla. Glädjande nog så är den skyddad(?) i och med att det är ett naturreservat. Skogen visade upp sig i sin finaste höstskrud med en mångfald av färger. Vädret var inte optimalt – solen sken vilket är något jag inte gillar när jag är i skogen för att fotografera – så jag fick vänta till solnedgången med fotograferandet. Några bilder hanns dock med innan jag fick skynda tillbaka genom den mörknande svårframkomliga skogen. Ser fram mot ett nytt besök, då helst en riktig disig och fuktdrypande dag i november när älgjägarna förhoppningsvis har gjort sitt. Bjuder på ett smakprov från denna fina skog.

_DSC2422_1000px

I gammelskogen (Långemossens naturreservat, Västergötland, 13 oktober 2013)
D800, 24mm tilt/shift, dubbelexponering

Taggad: , ,

§ 3 svar till Drabbades av

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Drabbades avJukkas Blogg.

Meta

