I trollskogen

12 oktober 2013 § 4 kommentarer

Fortsätter med bilder från norra Dalarna. Den här gången från den gamla granskogen nedanför fjället. Förmodligen den vackraste skog jag någonsin befunnit mig i. Svår att fånga på bild, men jag hoppas lite kommer fram i alla fall. Samtliga bilder är dubbelexponeringar, med polfilter och ett stilla duggregn. Klicka gärna i bilderna för större format.

Ha en trevlig fortsättning på helgen!🙂

_DSC1916_1000px

I gammelskogen (Drevfjällen, norra Dalarna, 22 september 2013)
D800, 44mm

_DSC1914_1000px

Skogsgrönt (Drevfjällen, norra Dalarna, 22 september 2013)
D800,, 60mm

_DSC1921_1000px

Stenblock i gammelskog (Drevfjällen, norra Dalarna, 22 september 2013)
D800, 44mm

Taggad: , ,

§ 4 svar till I trollskogen

  • Tammy skriver:

    Du är makalös på att ta trollbilder, fantastisk trolsk stämning och jag njuter för fullt!

  • Mycket trevliga bilder. Vet att jag försökte få något ut av de stenblocken du själv visar i sista bilden. Jag lyckades inte men du gjorde det riktigt bra. Jag har aldrig varit i finare skogar och kan fortfarande tycka mig känna lukten som infann sig när vi hittade brunstgroparna, både på gott och ont hehe🙂

    Mvh // Johannes

  • jukkalausmaa skriver:

    Tackar Johannes,
    Nej dessa stenblock var inte lätta att få till. Ibland underlättar det med zoomobjektiv.🙂 Lukten ja; den väcker blandade minnen.
    /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande I trollskogenJukkas Blogg.

Meta

