Sitter

06 oktober 2013 § 8 kommentarer

… och väljer ut bilder för utställningen i Vårgårda. Jäklar vad svårt det är. Bilden nedan fick inte vara med. Jag gillar den men den passar inte i helheten.

_DSC4140_800pxTalltita i grönt (Risveden, 23 februari 2013)
D800, 340mm

Taggad:

§ 8 svar till Sitter

  • Erik Koffmar skriver:

    Läcker bild på titan! Klurigt att välja bilder till en utställning, helheten är ju viktig. Lycka till med utsorteringen.

    /Erik

  • Henrik skriver:

    Inte lätt att välja bilder till en utställning kan jag tänka mig men kul samtidigt! Övertygad om att det bli kanon🙂. Härlig bild på Talltitan!!

    /Henrik

  • Ska bli spännande att se i vårgårda varför den bilden inte passade,bilden är ju urläcker!

  • Christer K skriver:

    Härlig bild med en finstämd känsla. Så fint med grenen som sticker in i bilden i en fin diagonal och pricken över i:et är fågeln som sitter där perfekt placerad i bild. Ligger en fin soft känsla över bilden, och en sommrig ton som gör att bilden känns varm. Något som mina ögon förstärker dessa känslor jag får av bilden är de tjusiga oskärpe cirklarna till vänster, tycker att de är mycket välgörande och lyfter bilden till en högre nivå än om de inte funnits där. Då hade bilden känts ”vanlig”.
    En mycket bra bild, men jag förstår det där med att den inte passar in i helheten, synd för oss betraktare. Men kanske inte om den annars stuckit ut som en ”joker” och förstört helheten. Men som enskild bild, toppen🙂
    Sjuttsigen, nu blir jag ju nyfiken på att besöka Vårgårda🙂

    Med vänlig hälsning Christer K

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande SitterJukkas Blogg.

Meta

