I fjällbjörkskogen

05 oktober 2013 § 5 kommentarer

Som jag skrivit tidigare några gånger tidigare är jag fascinerad av fjällbjörkskog. Under turen till norra Dalarna ägnade jag en hel del tid åt att gå runt och söka utsnitt och motiv i denna miljö. Nedanstående bild är en av de i mitt tycke mer lyckade. Ofta när det talas om denna sorts bilder sägs det att de är röriga och att man som naturfotograf skall försöka hitta ordningen i kaoset. Varför alltid leta efter ordning? Jag tycker oordning och kaos är minst lika intressant, såväl i verkligheten som i bilder och i musik. Här tycker jag att kaoset får sitt rättmätiga utrymme. Men den ordningssamme kan kanske också se den lilla gnutta ordning jag tillåtit komma med i bilden.

_DSC1932_1000px

Fjällbjörkskog (Drevfjällen, norra Dalarna, 22 september 2013)
D800, 31mm, dubbelexponering
(klicka i bilden för större format)

Taggad: , ,

§ 5 svar till I fjällbjörkskogen

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande I fjällbjörkskogenJukkas Blogg.

Meta

