Möte med skogstuppen

07 april 2013 § 8 kommentarer

Hörde ett pluppande och väsande när jag var ute och gick i Risveden. Jag försökte lokalisera ljudet och smög mig försiktigt närmare. Jag lade mig ned och härmade de märkliga ljuden och mycket riktigt kommer denna herren fram efter en stund. Att fortsätta ligga ner gick inte eftersom han blev lite väl närgången. Vi lekte sedan Följa John där i skogen under cirka en timme. Lite konfrontationer blev det också emellanåt. Jag lät honom avgå med segern. Sedan skildes vi åt som vänner.  En fantastisk upplevelse!

_DSC6484_1000px

Tuppen i sin skog (Risveden, 7 april 2013)
D800, 240mm
(klicka i bilden för större format)

Taggad: ,

§ 8 svar till Möte med skogstuppen

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Möte med skogstuppenJukkas Blogg.

Meta

