Talgoxarna

05 april 2013 § 6 kommentarer

… har flyttat ut i skogen. Jag har noterat samma sak varje år vid matningen. Framåt mars-april tar talgoxarna och nötväckorna över, medan mina favoriter tofsmesarna blir allt sällsyntare gäster. Visserligen så är både talgoxar och nötväckor fotogeniska fåglar, men för mig saknar de tofsmesens karaktärsfulla uttryck. De inger inte heller samma skogskänsla. Så det blir inte riktigt lika kul att fotografera. Detta är en intressant insikt för mig, eftersom jag länge tyckt att arten inte är det viktiga. Det har varit ett intensivt fotograferande vid matningen de senaste helgerna. Men den riktiga inspirationen har inte infunnit sig, eftersom jag saknat den lilla vännen med sin spetsiga tofs och sitt trevliga kvittrande. Imorgon blir det nog sista sessionen för i år vid matningen och jag hoppas på ett sista besök av skogspunkaren. Det vore en trevlig avslutning på säsongen.

Trevlig helg!🙂

_DSC5627_1000pxTalgoxe I (Risveden, 28 mars 2013)
D800, 200mm
(klicka i bilden för större format)

_DSC5645_480px

Talgoxe II (Risveden, 28 mars 2013)
D800, 400mm

_DSC5735_480px

Talgoxe III (Risveden, 28 mars 2013)
D800, 400mm

Taggad:

§ 6 svar till Talgoxarna

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TalgoxarnaJukkas Blogg.

Meta

