Besök i mossans rike

06 januari 2013 § 6 kommentarer

Tog en paus från fågelfotot och gjorde istället ett besök i mossans rike. Snö i all ära, men jag är glad att den nu är helt borta så att det gröna kommer fram. Besöket blev dock kort. Det var jägare i skogen och eftersom jag inte vill bli förväxlad med ett svin så drog jag mig undan…

_DSC3187_1000px

I mossans rike (Risveden, 6 januari 2013)
D800, 31mm, dubbelexponering, polfilter
(Klicka i bilden för större format)

Taggad: , , , , , ,

§ 6 svar till Besök i mossans rike

  • Erik Koffmar skriver:

    Du lyckades komma hem med en mossig och härligt lummig bild jägarna till trots. Du har verkligen lyckats få fram ett härligt djup i bilden, mycket snyggt.

    /Erik

  • Gunnar Eriksson skriver:

    Man blev riktigt sugen att söka upp en skön urskog där mossan breder ut sig. Men sen som vanligt, så hann jag inte ut innan en ny omgång snö täckte den sköna mossan. Nåja, det lär smälta någon gång och då får man passa på.

    /Gunnar

  • Christer K skriver:

    Kommer att tänka på vad avlångt vårat land är när jag ser bilden. Här tacks marken av ett lager snö och allt är vitt, men på din plats är det grönt och skönt, ljuvligt skogsmotiv på en fin och spännande skog och mossa. Trollskt, bra komponerat. Gillar samlingen av träd till vänster och diagonalen som den mossbeklädda kullen ger. Viktig och förstärker djupet samt ger ögat en ledstång in i bild är stammen som löper in i bilden till höger. Men antar att ni fått mer snö nu eller har ni fortfarande lika bart, lite avundsjuk😉
    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Christer,
      Jo snön kom ganska snabbt tillbaka. Jag är själv lite kluven inför det. Snö är OK, men jag föredrar definitivt den gröna vinterskogen. Intressant att läsa dina rader om bilden, de återspeglar ungefär mina tankar vid fototillfället.🙂
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Besök i mossans rikeJukkas Blogg.

Meta

