Blå mes

11 december 2012 § 7 kommentarer

Det är låg aktivitet på fotofronten just nu. Jag har dock varit i skogen. Det är fint nu, men svårfotograferat tycker jag. Konstaterade i helgen att fågelmatningen i skogen hade inte tagits sig trots tre veckor och kyla. Jag hade chansat på en plats vald helt utifrån miljö och ljusförhållanden och ignorerade det faktum att jag inte hörde eller såg något liv. Nötskrikorna hade ätit upp nötterna, men det verkar inte som om småfåglarna hittat dit. Så jag tog det säkra före det osäkra och flyttade till en ny plats där det finns mer liv. Hoppas nu att det kommer att ta sig så att jag kommer igång med fågelfotograferandet. Tills vidare får jag nöja mig med att rota i arkivet. Trots att man bara ser fågelns silhuett är det väl uppenbart att bilden nedan visar en blåmes?

_DSE0427_480px

Blå mes (Risveden, 24 mars 2012)
D700, 280mm, f/5.6, 1/500s

§ 7 svar till Blå mes

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Blå mesJukkas Blogg.

Meta

