Ur arkivet

13 oktober 2012 § 9 kommentarer

Tofsmes (Risveden, 13 mars 2012)
D700, 400mm, f/8, 1/60s
Klicka i bilden för större format

Taggad: ,

§ 9 svar till Ur arkivet

  • Hej Jukka!
    Mycket vacker bild på den lille punkaren som man aldrig kan titta sig mätt på.
    Ha en fin söndagskväll
    /Ingemar

  • Anders Åberg skriver:

    Jättefin bild på mesen, minsann inte så lätt att hinna med.
    Men det var väldigt vad WordPress sabbar bilder när det skalar ner dom, innan man klickar upp den ser den rent suddig ut.

    • jukkalausmaa skriver:

      Tackar Anders,
      Ja det verkar ha har hänt något med WordPress på sistone. Antingen får man skala ned dem i blogglayoutens storlek och skärpa därefter, eller som jag gjort här göra en något större klickbar bild.
      Tofsmesen kan faktiskt sitta stilla ganska länge, den verkar ha en naturlig nyfikenhet och stannar också upp för att ha koll på omgivningen. Så man behöver inte alltid vara så snabb för att hinna med.
      /Jukka

  • Tammy skriver:

    Hej Jukka!

    Vilken bedårande bild av denna sötnos, så oerhört fin!

    Den där frissan är bara sååååå coool :))

    Ren njutning att se dina bilder.

    Mvh Tammy

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack så mycket Tammy!😀
      Ja denna fågel är mycket uttrycksfull och tacksam att fotografera.Frissan gör mycket, här är den i hyfsad ordning, ibland är den dock rufsig.🙂 Tofsmesen är dessutom mycket karaktärsfull och därför trevlig att bara betrakta.
      /Jukka

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Hoppas att allt är bra med dig och att kameran funkar som den ska… Själv pluggar jag ganska hårt numera så jag hinner inte riktigt att fotografera så mycket som jag hade önskat, men det blir nog tid för det också sen lite längre fram…
    Hur som helst… På min blogg tänkte jag lägga till en länk på precis samma sätt som du har gjort med Photonatura och Naturarvet men jag hittar inte vart man får in bild till länk så jag tänkte kolla med dig om du har lust att berätta hur du gjorde…

    Henke🙂

    • hellemar skriver:

      Tjabba igen…

      Jag tror bestämt att jag löste problemet själv…🙂

      Hur som helst – snygg punkare – tofsmesarna är helt klart en av de fräckaste småfåglarna man kan stöta på…🙂

      Henke🙂

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ur arkivetJukkas Blogg.

Meta

