Undrar

01 oktober 2012 § 12 kommentarer

… om det blir en vit vinter i år?

Blåmes (Risveden, 27 december 2010)
D700, 300mm, f/5, 1/250s
(klicka i bilden för större format)

Taggad: , , ,

§ 12 svar till Undrar

  • Thorsten skriver:

    Som vanligt en finstämd bild … ja, det får vi väl hoppas ! Ha de thorsten

  • Henrik skriver:

    Hoppas jag verkligen, förra vinter var ju en total katastrof!
    Find bild på blåmesen, nu blev man sugen på lite snö🙂

    /Henrik

  • Edwin skriver:

    Fin bild! Vi får hoppas på en vit och ljus vinter så det inte blir mörkt och blöt som förra året.
    Ha de!

  • Gunnar Eriksson skriver:

    Snö gör tillvaron ljusare under den mörka årstiden och den ger en variation som naturfotograf. Här nere i sydost kan det vissa år vara svårt att skilja november, december och januari åt. Sen brukar ljuset göra skillnad från slutet av januari och framåt.

    Det märks att jag är ovan vid vinterlandskap för det kan vara knepigt att få till det som man vill. Ofta kan jag uppleva snön som att den suddar ut detaljer i landskapet, men det är nog att jag sällan får träna på att fotografera vinterlandskap. Tyvärr är det lite si och så med plogning, så det är svårt att kunna ställa bilen där den inte är i vägen. Det har hänt mer än en gång att jag har skottat IN bilen. De flesta brukar skotta ut bilen.

    /Gunnar

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Gunnar,
      Vädret här i Göteborg skiljer sig nog inte så mycket från det därnere, så jag har liknande erfarenheter av nov-jan. Själv tycker jag det disiga gråvädret under den perioden är idealiskt för skogsturer och -foto. Men det är klart att snö är att föredra, just för ljuset och de dämpade ljuden. Att fotografera skogsmotiv i snö har jag inte heller riktigt fått kläm på. Vi får nog alldeles för lite träning för detta på våra breddgrader. Fågelfoto däremot gör sig alldeles utmärkt i den snöfyllda skogen. Så jag hoppas att det blir åtminstone några helger med sådant vid matningen.
      /Jukka

  • Peter Jonsson skriver:

    Hoppas det blir en svart vinter🙂 mycket snö är inte bra förutom att se på, en helt och hållet egoistisk önskan🙂
    Mycket bra bild🙂
    /PJ

    • jukkalausmaa skriver:

      Hehe, svart vinte vore något. Förstår dock om du på dina breddgrader får nog av det vita, här nere är vi sällan tillräckligt för att hinna tröttna på det.
      /Jukka

  • Christer K skriver:

    En riktig ”mys” vinterbild med stillsam, skön känsla. En riktig propaganda bild för vinter, tom jag känner ”tänk om det vore vinter”. Fast varken jag eller min frusna kropp gillar årstiden. Men denna bild får mig ju att inse att även den årstiden innehåller en del pärlor🙂
    Härlig bild Jukka!

    Christer K

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande UndrarJukkas Blogg.

Meta

