Aldrig har jag sett

10 juni 2012 § 10 kommentarer

… skogen så färggrann som idag. Kanske beror det på att jag inte varit i skogen på nästan fyra veckor. Vädret spelade säkert också en roll; mulet och ihållande duggregn, idealiska förhållanden för skogsturer om ni frågar mig. Mindre idealiskt var att knott och mygg nu har vaknat till. Det blev en fyratimmars tur naturreservatet Bergsjöås i Risveden. Jag hade inga större ambitioner vad gäller fotograferandet, ville bara komma ut. Njöt av varje minut.🙂

Tickor (Risveden, 10 juni 2012)
D700, 28mm, dubbelexponering + blixt, CP-filter

Sommargrönt i blåbärsskogen (Risveden, 10 juni 2012)
D700, 38mm, f/20, 1.6s, CP-filter

Taggad: , ,

§ 10 svar till Aldrig har jag sett

  • Henrik skriver:

    Härliga bilder från skogen Jukka!

    /Henrik

  • myrklafsaren skriver:

    Sköna färgstarka bilder.
    CP filter…hö hö

  • Gunnar skriver:

    Skogen ger kraft och frid i sinne. Ett ställe att ladda sina batterier på. Tyvärr så är skogen som bäst om det har varit fuktigt en längre tid, vilket också gör att myggen är på hugget. Själv kör jag med heltäckande kläder och ibland ett par tunna handskar. Skulle de små bli allt för intensiva så har jag ett myggnät som jag kan trä över hatten.

    Ofta brukar jag dra mig ut vid kusten så här års. Lite mer svalka för att återvända till skogen lagom när de första färgglada löven börjar att synas på hösten.

    Jag vill också passa på att önska dig en trevlig sommar.

    /Gunnar

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Gunnar,
      Sommaren är inte min favoritårstid, och liksom du drar jag gärna ut till kusten. Har dock svårt att hålla mig från skogen helt, så det är bara att bita ihop och stå ut med de små flygfäna.🙂
      /Jukka

  • Mats Andersson skriver:

    Likväl förmedlar dina bilder upplevelsen så bra. Vackert.

    /Mats

  • Mats-Ove skriver:

    Färggranna bilder där från den grönskande skogen,Håller med om dessa mygg & knott.Har lessnat mer & mer gemom åren på dessa flygfän & ohyra.Gör att jag också drar mig ut mot kusten för att slippa dessa odjur så här års..Tur man kan sitta inomhus & njuta av dina härliga skogsbilder

    /Mats-Ove

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Mats-Ove,
      Nej, mygg och knott är ingen höjdare. Förra sommaren var ganska förskonad från dessa, åtminstone i våra trakter. Jag går fortfarande och hoppas att det blir detsamma i år.
      Tack för dina rader.🙂
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Aldrig har jag settJukkas Blogg.

Meta

