In your face

25 mars 2012 § 8 kommentarer

… är ett engelsk utryck som används för att dissa någon. Eller konfrontera på ett aggressivt sätt. Nu är det inte alls min mening att dissa er som läser denna blogg, tvärtom så är ni mycket uppskattade av mig. Men jag tyckte uttrycket passade perfekt till bilden.

In your face (Risveden, 25 mars 2012)
D700, 400mm, f/7.1, 1/640s, rödfilter i kamera

§ 8 svar till In your face

  • SREBARNA skriver:

    Jo, det gör det! Absolut! Vilken läskig ögonblick ”han” har! Gillar när man ”ser” ansikte utanför den ”huvud” figuren!
    Ha en god kväll!
    /Margi

  • karita skriver:

    Intressant och annorlund bild, speciellt i svart -vitt
    / karita

  • MatsNilsson skriver:

    En skrämmande men väldigt bra bild. Gillar de skarpa kontrasterna väldigt mycket. Förstår verkligen bildtiteln.

    Vänligen Mats

  • jukkalausmaa skriver:

    Tack för era rader Margi, Karita och Mats.🙂
    /Jukka

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Ja, det är synnerligen ett passande namn på bilden och jag tar alls inte illa vid mig…🙂
    Urläcker bild ! Lagom på alla sätt…🙂

    Henke🙂

  • Christer K skriver:

    Denna bild gillas. Så läckert med det dominerande ansiktet som dominerar bildytan. Och efter en stund så bryts det upp i två profiler som blickar in i bilden samt i texturen så gömmer det sig fler figurer och väsen. Tjusigt med fågeln i siluett mot detta, och allt detta framträder föredömligt pga av att du har ögat och känslan och gjort bilden monokrom. Tjusigt Jukka!
    Passar på och önska dig en Glad Påsk!

    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack för dina vänliga ord Christer! Jag är inte förvånad att du upptäcker ytterligare figurer i denna bild, just dessa hade jag inte sett tidigare. Men visst finns där ytterligare flera .🙂
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande In your faceJukkas Blogg.

Meta

