Ur arkivet

17 mars 2012 § 6 kommentarer

… berättelse och mer bilder här.

Trevlig fortsättning på helgen!🙂

Desperado (Risveden, 2 maj 2010)
D700, 290mm, f/4, 1/25s

§ 6 svar till Ur arkivet

  • Geir Ole skriver:

    Skikkelig lekkert bilde, Jukka🙂 Bildet får frem lengselen til å komme igang med spillets opplevelse!

  • Gunnar Eriksson skriver:

    En bild med en härlig urskogskänsla med sitt dunkla ljus där tuppen skymtar fram bakom grenarna.

    Bilden får mig att tänka på en gång när jag var i de yngre tonåren och hade närkontakt med en spelgalen tjädertupp. Jag och en kompis blev först glada när en stor tjädertupp landade i vår närhet då vi inte hade sett en sådan förut. Fast när den började gå i mot oss, så var vi inte lika glada. Till slut lade vi bena på ryggen och sprang därifrån. Precis när jag hade börjat springa hörde jag vingslag bakom mig. Jag vände lite på huvudet och snubblade framåt, samtidigt som tjädertuppen svepte över mitt huvud så den slog av mig kepsen.

    Jag har inte sett någon tjädertupp live sedan dess och det är jag ganska nöjd med.

    /Gunnar

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ur arkivetJukkas Blogg.

Meta

