Två bilder

20 oktober 2011 § 3 kommentarer

Halloj!😀

Sitter och bläddrar i arkivet för att välja ut bilder för en visning jag skall ha om Lärjedalenprojektet om drygt en vecka. Det är svårt att välja bilder tycker jag. Snubblade dock i bläddrandet på en bild i ett album från en tur till Chamonix 2006. Den kombinerar två saker jag gillar: stora berg respektive fåglar.

Kanske läge att visa en bild från semestern också. Det var ett skönt avbrott.🙂

Fotograferandet har gått på sparlåga ett par veckor nu, vilket är alldeles för länge. Ser nu fram mot helgen…

Fågel och berg (Chamonix, Frankrike, 30 juni 2006)
D200, 28mm, f/4.5, 1/640s

Giza-platån (Egypten, 12 oktober 2011)
(iPhone + Hipstamatic)

§ 3 svar till Två bilder

  • naturbilden skriver:

    Mitt fotograferande har gått på sparlåga i tre månader nu men jag är fortfarande ute i naturen. Ibland är det bra att inte ha kameran med sig som idag, då en flock stjärtmesar kom riktigt nära och en landade på en gren bara ett par meter bort. Det händer mig aldrig när kameran är med🙂
    Egypten verkar vara ett intressant resmål och jag vet att t.ex. fågelskådare hittar mycket intressant där.

    Blir nyfiken på var och när du ska ha din bildvisning. Är det någon tillställning för allmänheten?

    /Anna

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Anna,
      Jo så är det väl ibland, att motiven dyker upp när man inte har kameran med sig. Men jag håller med dig, det är skönt att vara ute utan kameran, man upplever naturen på ett annat sätt tror jag.
      Beträffande bildvisningen; den är på kommande PN-mötet.🙂
      /Jukka

  • isakbergwall skriver:

    Härliga Bilder du bjuder på Jukka! Du får ge mig lite chamonix tips sen nu när man ”bor så nära”🙂

    Ses på söndag!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Två bilderJukkas Blogg.

Meta

