Ur arkivet

03 oktober 2011 § 8 kommentarer

I stort sett hela helgen försvann p.g.a. jobb som var tvunget att göras inför måndagen. Det blev endast en kort tur till Lärjedalen på lördag morgon. Väntade på rådjur, utan resultat. Bävrarna syntes inte till, fast det beror nog på att jag gick ned till ån försent. Väntade sedan på änder drygt en timme, för att försöka realisera en bildidé som dök upp. Men inga änder kom, de hördes på annat håll. En älg brakande genom skogen på riktigt nära håll, men innan jag fått kameran i läge fick den vittring på mig och drog iväg. Vinden låg fel och inte alls i den riktning som yr.no hade utlovat. Besviken? Näääh, det hör till att det tar emot ibland.🙂

Så det blir en bild från arkivet, tagen för drygt tre år sedan. Jag minns upplevelsen mycket väl. Så är det ofta när jag bläddrar igenom arkivet. Minnena väcks lätt till liv.

Två ekollon (Risveden, 28 september 2008)
D200, 360mm, f/4, 1/10s

Taggad:

§ 8 svar till Ur arkivet

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ur arkivetJukkas Blogg.

Meta

