Lillen

21 maj 2011 § 4 kommentarer

I onsdags gjorde jag ett kvällsbesök vid ett rävgryt jag hittade förra hösten. Efter en timmas väntan i duggregn och fågelsång kom denna krabat fram. Ett trevlig möte.🙂

Rävunge (Risveden, 18 maj 2011)
D700, 400mm, f/4, 1/40s

§ 4 svar till Lillen

  • Åke skriver:

    Det förstår jag! En krabat med nyfiken blick, eller snarare vaksam?

  • Kalle skriver:

    Fin bild på denna krabat. Gillar känslan jag får att räven blickar ut och anar att något inte är som det skall. Har ännu inte upptäckt fotografen som nästan håller andan och håller sig så stilla och osynlig som det bara går. Och skyndar långsamt med inställningar fokusering, komposition. Känner den förväntansfulla stämningen… även om verkligehten nu kanske var något helt annat så är det iaf den stämningen jag känner i bilden🙂

    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Christer,
      Du uppfattar situationen ungefär som jag minns den. Helt plötsligt kommer rävungen fram, helt omedvetande om min närvaro. Jag sitter i kamouflagedräkt ca 15 m bort. Vid första klicket spetsas öronen och den tittar sig runt. Den ser mig, ställer sig bakom ett träd och kikar försiktigt fram. Jag tar en bild till. Den vet dock inte vad det är den ser men förstår att något inte är som det skall. Efter ett tag fortsätter den med sitt, kliar sig bakom öronen och flyttar på sig. Det blir en bild till. Sedan går den lugnt vidare och försvinner utom synhåll. Jag sitter kvar med ett flin…
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande LillenJukkas Blogg.

Meta

