Intryck från Lärjedalen VII

16 maj 2011 § 3 kommentarer

Ni kanske undrar hur det ser ut i Lärjedalen. Jag har ju mest visat tajta utsnitt hittills. Nåja, så här kan det se ut på sina platser. Rena djungeln. Och än har inte allt slagit ut, gräs och vass kommer också att växa sig ännu högre….

Bävermötena håller i sig, jag har sett dem varje gång jag varit där. De verkar dock inte röra på sig så mycket just nu, kanske p.g.a. det låga vattenståndet efter den långa torkan. Igår morse fick jag besök av ormvråken som svepte fram 3 meter ovanför mig. Spännande! Rådjur har också siktats flera gånger. Jag håller på att försöka få grepp på hur de rör sig, så att det skall bli bilder i den miljö jag önskar. Projektet rullar vidare…

Vårgrönska (Lärjedalen, Göteborg, 15 maj 2011)
D700, 400mm, dubbelexponering (f/10, 1/5s + f/4, 1/60s)

§ 3 svar till Intryck från Lärjedalen VII

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Intryck från Lärjedalen VIIJukkas Blogg.

Meta

