Bråda tider

20 mars 2011 § 10 kommentarer

 Det har varit fullt upp i helgen. Igår var det Skåne Naturfotofestival i Hässleholm. En trevlig tillställning där man fick träffa på både gamla och nya bekanta. Såg många fina bilder och lyssnade på inspirerade föredrag av Roy Magnersnes och Serkan Günes. Och inte minst så kände jag en viss stolthet av att stå i montern och sälja PhotoNaturas bok #1 och att äntligen se utställningen vi hängde förra helgen.

Idag blev det en tur till matningen. Dagens begivenhet var nötväckorna som ilade runt på tallarna och gömde solrosfrön. Gynnaren på bilden tog en lång paus och satt länge och poserade för mig. Jag kunde lugnt placera kameran så att jag fin en naturlig vinjettering som ram runt om. Tyvärr ville han inte visa profilen, så det fick bli rakt på. Bilden går att klicka upp i större format.

Nästa vecka blir det nog inte så mycket aktivitet här på bloggen p.g.a. mycket jobb och resor. Är dock förhoppningsvis tillbaka med nya bilder nästa söndag. Ha en trevlig vecka!🙂

Paus (Risveden, 20 mars 2011)
D700, 400mm, f/6.3, 1/100s

§ 10 svar till Bråda tider

  • Gunnar Eriksson skriver:

    Det var trevligt att få se era bilder i större format än på webben. Det fanns många inspirerande bilder där. Jag gillade din fina bild på nötväckan lite extra.

    Har bara hunnit bläddra i PhotoNaturas bok som hastigast, men det verkar lovande. Jörgen Schön sålde två stycken till mig, så har jag en att ge bort.

    Jag såg dig inte ibland allt folk, men det kommer nog fler tillfällen framöver.

    /Gunnar

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Gunnar,
      Kul att du tyckte utställningen var inspirerande. Jag tycker själv det såg riktigt bra ut. Tyvärr missade vi varandra, men som sagt, det kommer fler tillfällen. Ha det gott!
      /Jukka

  • Tomas skriver:

    Vilken härlig bok jag kom hem med från Hässleholm. Dessutom många bildupplevelser rikare inte minst av Photo Naturas utställning.
    Såg inte heller dig – kan det möjligen bero på att jag inte känner igen dig?😉
    Återigen ett härligt fågelporträtt här ovan.
    mvh Tomas

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Tomas,
      Vad roligt att du gillar boken! Synd att vi missade varandra, men det är ju en av nackdelarna med bloggandet, ofta vet man inget om hur personen bakom ser ut. Hoppas kunna hälsa vid tillfälle som dyker upp.
      /Jukka

  • Johannes Glännman skriver:

    Kul när det är fullt upp med sådant man tycker om att göra…

    Mina fåglar fick sista maten påfylld häromdagen. De har mängder liggande på marken, då snackar vi säkert 5 kilo eller något för de sitter bara och spottar ut fröna nu för tiden🙂 Fast det är klart, kommer vintern igen får man ju fylla på..

    Blir det någon Tresticklantur i vår tro🙂 ?

    mvh // Johannes

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Johannes,
      Visst är det kul när det är sådant man gillar, tyvärr är det ibland också mycket av sådant man inte gillar fullt så mycket. Hoppas att det blir en tur till Tresticklan framöver, vi kan hålla kontakten. Ha det gott!
      /Jukka

  • Micke Sundberg skriver:

    Härligt när naturen vaknar! Svanar = säker vårtecken till och med!

  • Gunilla Falk skriver:

    Hej Jukka, jag kikar in på din blogg då och då….jag ser att du håller stilen.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Bråda tiderJukkas Blogg.

Meta

