Stora berg

25 februari 2011 § 7 kommentarer

På söndag är det möte i PhotoNatura. Jag skall ha min första bildvisning och det kommer att vara bilder från Chamonix. Ni vet den där skidorten i Frankrike, vid foten av Mont Blanc. Ett ställe jag återkommer till då och då, eftersom där finns ett spektakulärt och mycket vackert bergslandskap. Jag har ett par tusen bilder i olika stilar därifrån – knivskarpa panoramor på vassa snöklädda toppar, blanka sjöar med bergsreflektioner, glaciärer med  spännande formationer och alpinister som små figurer i det stora landskapet. Men det är nog bilder av den typ jag visar nedan som jag gillar mest. Bergsbilder där man bara kan skymta bergen. Och då slår det mig att det är just den typen av fågelbilder jag gillar mest också, detsamma gäller för däggdjursbilder (fast sådana har jag ännu inte så många av).  Undrar vad det säger om mig?

Ha en trevlig helg!🙂

 Berg (Chamonix, Frankrike, 28 augusti 2004)
D70, 125mm, f/8, 1/1600s

§ 7 svar till Stora berg

  • Henrik skriver:

    Storslagen bild! Lycka till med bildvisningen!

    Trevlig helg!

  • Jörgen Schön skriver:

    Lycka till på bildvisningen Jukka! Jag hade mer än gärna varit med och sett dina bilder på dom stora bergen, men det kommande mötet måste jag stå över tyvärr.

    Trevlig helg till dig också!!
    Mvh, Jörgen

  • Isak Bergwall skriver:

    Det betyder att du har bra smak Jukka🙂 Fantastisk bild! vi ses på söndag

  • Johannes Glännman skriver:

    Bildvisning och grejjer, vad roligt. Önskar dig all lycka till🙂

    mvh // johannes

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Stort grattis och lycka till med bildvisningen. Du behöver ju inte vara nervös, för dina bilde rär ju verkligen kanon !🙂

    Henke🙂

  • Christer K skriver:

    Hoppas bildvisningen gick bra, men med dina bilder så kan det ju inte gå fel.
    Härlig stämmningsfull bergsbild du visar, det är som om man svävar på moln😉

    /Christer K

  • jukkalausmaa skriver:

    Tack för alla glada och uppmuntrande tillrop!🙂 Det gick väl hyfsat, trots att detta är helt nytt för mig. Man är inte van vid att prata om mina bilder…
    /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Stora bergJukkas Blogg.

Meta

