Beaucoup de neige

04 februari 2011 § 10 kommentarer

Lite variation skadar inte och eftersom det var ett tag sedan jag lade upp en bild från bergen så letade jag upp denna gamla goding. Bilden är tagen i Chamonix, på 3850 m höjd. Låter dramatiskt och strapatsrikt. Jag önskar det vore så, men sanningen är att jag åkte linbana upp. Lite höjdkänsla får man allt ändå och det behövs inte många trappsteg däruppe innan man blir andfådd och får hög puls. Men jag var nog långt ifrån lika andfådd som de två alpinisterna som stretar uppför Arrète du Midi de sista hundra meterna till plattformen som leder tilll linbanan ner till dalen.

Visst ja: Beaucoup de neige är franska för Mycket snö. Ha en trevlig helg!

Beaucoup de neige (Chamonix, Frankrike, 1 juli 2006)
D200, 75mm, f/5.6, 1/1500s

§ 10 svar till Beaucoup de neige

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Beaucoup de neigeJukkas Blogg.

Meta

