Dags för

20 december 2010 § 6 kommentarer

… en kattbild, det var länge sedan. Här är det Sigrid som ligger på soffkarmen bakom julgranen och vaktar sina domäner.

Julkatt (Göteborg, 20 december 2010)
D700, 200mm, f/4,5, 1/20s, ISO6400

§ 6 svar till Dags för

  • Åke skriver:

    Den var riktigt läcker! Gillar ögonen speciellt som reflekterar ljuset på ett spännande sätt med olika färger.🙂

  • MarieK skriver:

    Mjau – kattbilder går alltid hem! Speciellt när de är så här läckra : )

  • Christer K skriver:

    Brukar normalt inte gilla husdjurs bilder….
    MEN det gäller inte dina, då du lyckas förmedla något mer än ett ”rättuppochned” tagen bild på husdjuret. Du lyckas med fin fingertoppskänsla förmedla ett spännande porträtt på en personlighet, bra komponerade med fin känsla och stämmning. Bilderna bjuder också på något extra som tex i denna bilden. Katten svart som den djupaste skugga och mitt i detta så glöder ögonen magiskt med fina reflektioner i. Det fina motljuset ger en fin ”gloria” i pälsen som förstärker djurets form. Samt en mycket skön soft för/bakgrund i en härlig varm ”färgröra”…

    Ha ett skönt blogg uppehåll och en GOD JUL och GOTT NYTT FOTOÅR!!!

    /Christer K

  • jukkalausmaa skriver:

    Hej Christer,
    Jag har ett antal bilder på våra katter, mest är de till för minnet och inget man visar upp. Men ibland när andan faller på och läget infinner sig försöker jag göra något extra. Att förmedla personligheter är inte så lätt, men eftersom jag känner våra katter mycket väl så jag vet åtminstone vad jag vill åstadkomma.
    Tack för dina ord om bilden. Jag önskar dig en God Fortsättning!
    /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Dags förJukkas Blogg.

Meta

