Ur arkivet

13 november 2010 § 18 kommentarer

Det är mycket nu, så det får bli en bild ur arkivet. Hoppas dock komma ut i skogen snart.

Ha en trevlig helg!🙂

I granen (Risveden, 7 mars 2009)
D200, 310mm, f/4, 1/60s

§ 18 svar till Ur arkivet

  • Henrik skriver:

    Trevlig bild på den lilla skogspunkaren ..i farten!
    Fått igång någon matning än?

    /Henrik

  • Mats Andersson skriver:

    En högklassig Jukka-bild!

  • Lars U skriver:

    Häftigt arkiv du har. Hoppas på att se mer därifrån. En riktigt läcker fågelbild, det här!
    //Lars U.

  • Steffe skriver:

    Den här var läcker…ska iväg nu och kolla om det finns några punkare hemma…var där häromdagen men ljuset var så kasst så det blev bara suddpunkare av´et.🙂

    Steffe

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Åh, tofsmesar är bara så himla läckra – helt klart en favorit – precis som denna bild !🙂

    Henke🙂

  • Niklas Virsén skriver:

    Riktigt läcker Jukka! Jag har saknat dina punkare!🙂

    /Niklas

  • Kalle skriver:

    Oj!! vilken skön liten rackare som tittar fram🙂
    Härlig bild med bra fart i, ”oskärpan” som kanske gemene man eller den mer art inriktade fågelfotografen kanske skulle slå ned på(obs!! spekulationer), tycker jag tillför bilden mycket av dess charm. Det enda som ”stör” är kanske den ljusa ”dutten” nedan fågeln nära mitten, mitt öga halkar dit hel tiden. Tycker det är synd för fågeln är en har du fått till en sån personlighet…. Haha oj vad jag var kinkig denna gång då😉 men det får du ha överinseende med🙂

    Kanske jag känner för att dela mde mig av denna bistra högst personliga synpunkt, just för att jag gillar bilden så mycket… Tycker bilden har allt tom brister vilket kanske gör den komplett😉 Du vet Terje brukar snacka om det störande strået… som just kan tillföra för att det just inte är perfekt, enkel logik om man låter det gå några varv i skallen. Men det kanske inte passar jämt🙂

    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Christer,
      Dina ord om mina bilder är alltid mycket uppskattade av mig, vare sig det är ris eller ros. Och som så ofta tycker jag som du: Oskärpan är viktig för bilden, det rör ju sig om en fågelart som alltid är i farten.🙂 Precis som du störs jag också av den ljusa dutten, som är fågelspillning, i sin tur orsakad av tät fågeltrafik i denna gran som stod intill matningen. Funderade mycket på om jag skulle klona, men valde till slut att inte göra det. En viss brist i bilden tycker jag ofta är positivt, på något sätt kan det göra en bild mer genuin i mina ögon. Men som du antyder så är bristen i denna bild inte av den sorten och bilden hade nog vunnit på om jag klonat.
      Tack för dina rader.🙂
      /Jukka

  • MarieK skriver:

    Mmm… en härlig bild att njuta av. Personligen tycker jag att dutten kan vara kvar. Synd att klona i en sådan fin bild. Men det är jag det ; )

  • Peter Jonsson skriver:

    Vilken härlig bild, skönt att kunna ha en sån här bild i arkivet men det är kul för oss besökare att den fick slippa ut därifrån🙂

    /PJ

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Peter,
      Det är kul att gå tillbaka och titta i arkivet då och då. Man hittar ju ofta intressanta bilder som man vid första påseendet inte tyckte var något speciellt.
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ur arkivetJukkas Blogg.

Meta

