Höstkatter

07 november 2010 § 20 kommentarer

Igår var jag i Vårgårda. Det var trevligt att träffa alla bloggvänner och bekanta, och titta på fina bilder. Idag skiner solen, så det har inte blivit någon skogstur. Men eftersom jag har lite svårt för att låta bli att fotografera så lockade jag ut Sigrid och Totte i trädgården för lite bilder i höstfärgerna. Det var ju ett tag sedan jag lade upp några kattbilder, så här kommer två höstkatter… Ha en trevlig söndag!🙂

(Om ni eventuellt skulle undra: Nej det hände inget med Totte trots att han var betraktad av det onda ögat…)

 Höstkatt (Göteborg, 7 november 2010)
D700, 200mm, f/4.5, 1/1250s

Betraktad (Göteborg, 7 november 2010)
D700, 200mm, f/2.8, 1/8000s

§ 20 svar till Höstkatter

  • Thorsten skriver:

    Fina bilder … och tack för träffen; som vanligt hinner man snacka alldeles för lite ! Ha de´ Thorsten

  • Christer K skriver:

    Antar att det var trevligt i Vårgårda och inspirerande som vanligt med alla intressanta utställningar och bildvisningar. Fanns en tanke att ta mig ned med div saker gjorde att jag hoppade i år. Men får rycka upp mig till nästa års festival istället🙂

    Härliga kattbilder inte bara gulli gull bilder eller tråkiga så här ser en katt ut. Du skapar spännande bilder som väcker intresse. Bilder som verkligen tar fram kattens personligheter, egenskaper smygandet, fokuseringen, lekfullheten mm

    Jag ser det onda ögat som stirrar mot katten men efter ett tag blir detta onda öga en del i en leénde gubbe, det ljusa som utgör ögat är plötsligt en del av munnen, ovan kommer en näsa till vänster ett öga med en svart pupill och till höger ett ljust öga. Sen finner jag fler diffusa väsen i bakgrunden…. en som kanske går att förklara närmast katten en dödskalle i profil… hittar du den😉

    Härliga bilder Jukka fyllda med så många överraskningar🙂

    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Christer,
      Det var synd att du inte kom till Vårgårda, det hade varit kul att träffas. Vi ser nog ungefär samma figurer i bakgrunden. Ögat kan visst ses som en mun till ett ansikte. Och dödskallen ser jag, liksom den ovanför profilen.
      Tack för dina rader, alltid lika intressant att läsa.🙂
      Jukka

  • Johannes Glännman skriver:

    Trevliga bilder på katterna, de ser ut att gilla skogen de med🙂

    Trevligt också att träffas och tjöta i Vårgårda…

    mvh // Johannes

  • Peter Jonsson skriver:

    Hörde att du var i Vårgårda, hade varit kul att träffas men det får bli en annan gång🙂
    Underbara kattbilder, den första framför allt, vilken blick🙂

    /PJ

  • Gunnar skriver:

    Tyvärr ligger Vårgårda lite för långt bort, men jag får väl ta sats ett år och åka dit. För av det jag läser så är det väl värt ett besök.

    Härliga kattbilder. Även de tycks njuta av ett härligt höstväder.

    /Gunnar

  • Henrik skriver:

    Mycket fina kattbilder!
    Vilken blick i sista bilden och ljuset sen ..underbart!

    /Henrik

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Stort tack för senast – men nästa gång får vi allt träffas ute i skogen så att vi kan tjöta lite mer…🙂
    Urläckra bilder på katterna – om jag måste välja favorit så väljer jag lätt båda…🙂

    Henke🙂

  • msunphotography skriver:

    Första bilden var riktig bra! Tyvärr missade jag Vårgärda men hoppas ni hade trevlig där.

  • Mats skriver:

    Hej Jukka.
    – underbara bilder!!! Ren njutning.

    Roligt att träffa dig i Vårgårda.

    /Mats

  • Rikard Jansson skriver:

    Hej! Tuff (och annorlunda) bild på svarta katten. Gillas!
    /Rikard

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande HöstkatterJukkas Blogg.

Meta

