Ur arkivet

03 september 2010 § 14 kommentarer

Sitter här och rotar i arkivet… Jag hittade denna från en skön dimmig majmorgon vid skogstjärnen i Risveden förra året  Nu hoppas jag på dimma imorgon bitti också. Ha en trevlig helg!🙂

Knipa (Risveden, 2 maj 2009)

§ 14 svar till Ur arkivet

  • monartic skriver:

    å bara så vackert,,,vad annat kan man tycka

    /Mona

  • Härlig & stämningsfull bild på Knipan.Dimmslöjor
    & skogsbrynet i bakgrunden är förhöjande bild-ingredienser.Njutbart !

    mvh/Mats-Ove

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Härlig lugn i den bilden du…🙂
    Jag vet inte vad du hade för väder där du spenderade morgonen, men där jag var var det dimmigt och rimfrost och jag satt och fikade bredvid kronhjortar som brölade och stångades – livet är allt bra härligt ibland…🙂

    Henke🙂

  • jukkalausmaa skriver:

    Tack Mona och Mats-Ove.🙂
    Henke: det var gôtt i morse, kring nollstrecket och frost. Inga dimmor att tala om där jag satt, men jag klagar inte…🙂

    /Jukka

  • Niklas skriver:

    Du bara plockar fram det ena guldkornet efter det andra ser jag🙂 Underbar bild, vad mer kan jag säga?

    /Niklas

  • schonfoto skriver:

    Vilket makalöst arkivfynd Jukka, sånt här ska inte ligga i arkivet och gömma sig!!
    Jag lyfter på hatten och tackar för titten!

    Mvh, Jörgen

  • christer k skriver:

    En mycket stämmningsfull bild. Känner lugnet hör ljudet från skogen och det svaga plasket när knipan sakta ”flyter” fram på vattnet. Skön kylig ton i dimman. Härligt hur man kan ana träden i bakgrunden, den lite dunkla känslan i skogen. Fint komponerad, fågelns position och riktning i bild gillar jag. Antar att många skulle säkert se den flippad vågrätt i riktning vänster till höger. Men just att den bryter detta så väcker den lite mer intresse, i mina ögon…
    Fin spegling av knipan också. Gillar en detalj… det enda som bryter det lugna vattnet och dess yta är den lilla ”svallvåg” framför knipan. Mycket välgörande…

    En skön bild som absolut skall visas och inte liga gömd i arkivet🙂

    /Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Christer,
      Kul att läsa din upplevelse av bilden. Bilden är tagen i en fin liten tjärn i
      hjärtat av Risveden-skogarna. Träden därbak är mycket riktig en dunkel trollskog.
      Att knipan tittar åt vänster känns helt naturligt för mig, jag lägger ofta huvudmotivet
      i höger sida. Kanske beroende på att jag är vänsterhänt?
      Tack för dina rader!🙂
      /Jukka

  • naturbilden skriver:

    Hoppas du fick din morgondimma! I går var den i alla fall fin. Mycket elegant bild du bjuder på uppbygd med fyra beståndsdelar -knipa, stilla vatten, dimma och lite träd.

    /Anna

  • Malin H skriver:

    Underbar bild…!!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ur arkivetJukkas Blogg.

Meta

