Skogspromenad med Totte

15 augusti 2010 § 15 kommentarer

Jag tror bestämt att jag lovade kattbilder innan semestern. Ja det har blivit ett antal, våra katter hör ju till mina favoritmotiv. Speciellt roligt var det att fota katt nu på semestern, eftersom Totte gärna följde med på korta promenader i skogsdungen vid sommarstugan. Så här kommer några bilder på Totte i skogen…🙂

Spanaren

Jägaren

Ornitologen

Skogsljus

Orolig

Tasstvätt

Taggad: ,

§ 15 svar till Skogspromenad med Totte

  • Åke skriver:

    Härliga kattbilder!! Alla är fina såklart då du håller en hög kvalité, och måste jag välja så blir det ”spanaren” bild nr 2, som är riktigt bra i mina ögon! Där har du fångat nåt speciellt tycker jag. Blicken blir en magnet, man fastnar och kommer inte loss. En bild att försjunka i och förundras.🙂

    P.S.
    Han påminner om vår Bamse från min barndom. Det vill inte säga lite det.

  • Lilla Totte – som jägare – ha, ha! Han har aldrig fångat något större än en humla🙂

  • Lars U skriver:

    Jättefina dina kattbilder! Hoppas du visar fler här i bloggen. Det behöver inte alltid vara exotiska motiv för att det ska bli spännande bilder🙂.
    //Lars U.

  • naturbilden skriver:

    Mycket fina bilder allihop. Jag är väldigt svag för snygg konturskärpa, så jag håller ”Skogsljus” som favorit! Du är en konturskärpans mästare Jukka!!!
    🙂 Lasse

  • Steffe skriver:

    LOVE IT!!!!🙂

    Steffe

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Som vanligt – ursköna kattbilder ! Man får nästan en smygande jaguarfeeling på vissa av bilderna, medans andra bilder ger en mer lugn och harmonisk lejonkungstämning och nån bild ger nästan en liten påkommen katten Gustav-känsla…🙂
    Gött att få följa med din katt på promenaden och gissa om jag blir sjukt avis på dina bilder – jag vill också kunna ta med våra katter ut men de är ju sådana utpräglade innekatter så de får ju frispel bara man öppnar ytterdörren – på tredje våningen… Om man skulle släpa ut dem till skogen så skulle de förmodligen bli så rädda att de bara kutade och kutade så man aldrig hittade dem mer…
    Vi har förresten fått hem en katt till nu – Signe, en unge från den första kullen vi fick har flyttat hem igen för matte ska börja plugga och kunde inte ta med henne…

    Henke🙂

  • Peter Jonsson skriver:

    Mycket bra bilder det här, tvåan och fyran framför allt🙂

    /PJ

  • vastkustenfoto skriver:

    dina kattbilder brukar vara härliga! så även här! kanonbra! bild 2 och fyra blev mina favoriter

  • Alberto Oliver skriver:

    Hej Jukka. Jättefina bilder till min favoritt katt av skogen, Totte, förstås. Jag längtade efter Totes äventyr =). Helt helt fantastisk serie här.

    Ha det så bra!!

    /Alberto

  • jukkalausmaa skriver:

    Tack för alla fina rader, de är mycket uppskattade av både mig och Totte-katten.🙂

  • MarieK skriver:

    Katter är härliga men ack så svåra att få bra på bild, spec om de är på jakt. Läckert med röd katt mitt bland allt det gröna :))) Gilar dina kattbilder mycket!

  • christer k skriver:

    Som de andra kattbilderna du visat så är dessa lika fantastiska. Alla bilderna håller mycket hög klass och har en fin ”Jukka touch” över sig. Du har verkligen fångat en individ och visar verkligen på släkskapet till de större kattdjuren…
    ”Jägaren” är en bild jag fastnar lite extra för i denna serien. Underbart tight porträtt, fint komponerat, blicken, koncentrationen och den fina bakgrunden är några av de komponenter som får mig att gilla denna bilden lite extra.

    Mvh Christer K

  • Marie Gillander skriver:

    Mycket trevliga och vackra bilder på Totte in action!
    Visst är de svåra att fota men här har du lyckat med bravur!!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Skogspromenad med TotteJukkas Blogg.

Meta

