Bokskog…

11 augusti 2010 § 8 kommentarer

… finns det som bekant mycket av i Halland. Ofta presenteras de i skir vårgrönska eller gnistrande gyllene höstfärger. Men är man där en regnig kväll är stämningen helt annorlunda. Här är min tolkning av Åkulla bokskogar.

I bokskogen (Hiaklittens naturreservat, Halland, 25 juli 2010)

§ 8 svar till Bokskog…

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Oj, sicken härlig bild… Får både skak och dubbelexponeringskänsla när jag tittar på den… Spännande !
    Jag gillar hur den nedfallna trädstammen leder in i bilden opch att det ändå är en sån ordning i bilden trots att vi egentligen ser väldigt mycket…

    Henke🙂

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Henrik,
      Kul att du gillar bilden, det gör jag.🙂
      Bilden är varken en multiexponering eller
      skakis, utan jag rattade på fokusen under
      exponeringen. Ville få fram den lite mystiska
      stämningen jag upplevde i den mörka bokskogen
      vid tillfället.
      /Jukka

  • Johannes Glännman skriver:

    Alla årstider och alla väder har sin charm. Du har fångat känslan bra och fått en explosiv lite actionkänsla i bilden men speciellt gillar jag höjdkänslan du fått. Inte lätt det speciellt inte när man kör lite mer ”konst” över det hela..

    Dessutom blir färgerna så murriga och sköna när det har regnat..

    mv h// Johannes

  • msunphotography skriver:

    Tur att man inte är åksjuk🙂 Skön bild annars som påminner mig när jag är ute i skogen.

  • Niklas skriver:

    Skön zoomeffekt och härlig bakgrund! Har kollat på denna många gånger men lyckas inte bestämma mig vad jag tycker. Så är det ju med bilder ibland. Kanske skulle varit tyst istället om jag ändå inte kan komma med någon konstruktiv kritik?😉

    /Niklas

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Niklas,
      Om och vad du skriver är upp till dig.🙂 Jag uppskattar all sorts feedback, positiv eller negativ spelar ingen roll. Att du kollat flera gånger och inte bestämt dig för vad du tycker om denna bild är intressant för mig att läsa. Så tack för dina rader.🙂
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Bokskog…Jukkas Blogg.

Meta

