Till Halland

12 juli 2010 § 14 kommentarer

Semestern börjar så smått och det blir flytt ner till Halland under några veckor. Troligen blir det inte så många inlägg här på bloggen den närmaste tiden, men jag hoppas återkomma med nya bilder i slutet av månaden. Kattbilder kan jag lova, men förhoppningsvis blir det också något med rådjur och andra fyrbenta eller bevingade varelser. Jag önskar er några sköna sommarveckor!🙂

Bilderna nedan är från Halland, förra sommaren.

Hallands fläder/Var är rådjuren? (Gamla Köpstad, Halland, juli 2009)

Halländsk råbock, (Dagsås, Halland, juli 2009)

 

I skogen (Halland, juli 2009)

§ 14 svar till Till Halland

  • Thorsten skriver:

    Fina stämningsfulla bilder (som alltid) … ha en skön semester ! Ha de´ Thorsten

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    VI komemr givetvis att sakna dina inlägg och bilder, men jag är övertygad om att väntan kommer att vara värd den… Om jag inte minns fel så tog du några jädrigt grymma bidler på fasaner i fjol där nere ? Eller var det nån annan fälthöna ? Kommer nte riktigt ihåg arten, men bilden påminner en hel del om den översta… Hur som helst – snacka om skogskänsla i råbocksbilden bland granstammarna ! En stor tumme upp !

    Henke🙂

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Henke!
      Tack för dina ord. Jo det var en fasanhöna med kycklingar
      jag hade nöjet att få följa. Råbocken kom traskandes när
      jag låg vid en tjärn och lurade på knipor. Alltid lika spännande
      att se ett däggdjur komma fram helt ostört. Ha en bra sommar!
      /Jukka

  • Peter Jonsson skriver:

    Härliga bilder, hoppas semestern blir trevlig🙂

    /PJ

  • christer k skriver:

    ”Hallands fläder” med eller utan rådjur en underbar abstrakt målning av ett sommrigt landskap. Gillar det intensiva i bilden, rörelsen, de röda livfulla ”dottarna” som tillför en ovanlig men upplivande detalj, det fina ljuset, gräset i förgrunden som tillför djup och ramverkan samt att jag kan se lite olika ansikten i mönstret i gräset. En bild jag gillar🙂
    Sen smäller du på med två fina rådjursporträtt med mycket fin känsla i ”Halländsk råbock” finner jag siluetten av busken till höger som en intressant detalj och i mina ögon så förvandlas den till en siluett av ett vildsvin…
    Ha nu en skön semester och ser framemot nya bilder när det blir dags🙂

    Mvh Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Christer,
      Jag skulle väldigt gärna haft ett rådjur med in ”Hallands fläder”. Hade gått upp
      tidigt på morgonen och satt mig på denna plats för att vänta på rådjuren. Som så
      ofta kom det inget… Men ljuset och färgerna var härligt, så det blev bilder utan rådjur…
      Vildsvinet i råbocksbilden; som så ofta ser du mer i mina bilder än jag själv, alltid lika
      intressant är läsa.
      Ha en fortsatt trevlig sommar!
      /Jukka.

  • Mats Andersson skriver:

    Översta bilden – som en underbar målning.

    Ha en trevlig semester!

  • Steffe skriver:

    En fortsatt härlig sommar önskar jag dig!

    Steffe

  • Lars U skriver:

    Trevlig semester. Ser fram mot härliga bilder här framöver🙂.
    //Lars U.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Till HallandJukkas Blogg.

Meta

