Fjärde gången gillt

20 juni 2010 § 18 kommentarer

I förra inlägget gnällde jag lite på att jag inte haft flyt med rådjuren. I morse fick jag i allafall några av de bilder jag sett fram mot. Den första bilden är klickbar.

Råbock i gryningen (Risveden, 20 juni 2010)

Skogsrået (Risveden, 20 juni 2010)

§ 18 svar till Fjärde gången gillt

  • Åke skriver:

    Japp! Smygkänslan, inramningen och uttrycket är mycket bra tycker jag! Skam den som ger sig.😉

  • Peter Jonsson skriver:

    Har man sett🙂 bilden på bocken är mycket läcker

    /PJ

  • Johannes Glännman skriver:

    Ja men man måste ju gnälla lite ibland också🙂 Kul att du lyckades… Riktigt fina bilder..

    mvh // Johannes

  • Magnus Persson skriver:

    det är spännande när man kommer nära! snygga bilder Jukkal

  • naturbilden skriver:

    Efter regn kommer sol🙂 Första bilden på bocken blev fint målad!

    /Anna

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Anna. Jag håller med, med lite diffus förgrund och
      gryningsljus kan det bli riktigt stämningsfullt. Ha en bra
      fortsättning på midsommarhelgen!
      /Jukka

  • christer skriver:

    Att vara en envis fotograf ger utdelning (igen) ser jag. Första bilden, fastnar jag lite extra för. Fint ljus och magiskt, fin komposition. Snygg naturlig inramning. Allt detta ger bilden en speciell finstämd känsla.
    Passar på och önskar en Glad midsommar lite väl sent men det är iaf några timmar kvar av den och bättre sent än aldrig🙂

    Mvh Christer K

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Christer,
      Ja tålamod och envishet är nog bra att ha om man är naturfotograf.🙂
      Jag hade lite tur här, bocken stod precis så att det blev en naturlig inramning
      av två träd i förgrunden. Något sent passar jag också på att önska en fin
      fortsättning på midsommarhelgen. :
      Mvh, Jukka

  • Niklas skriver:

    Så det gick äntligen, vilken tur (eller skicklighet)!🙂

    Fin närkontakt i andra bilden men jag gillar nog den första bäst, om jag nu ska rangordna. Jag gillar ju som du vet den dova, blåa känslan i bilderna, och denna morgon(?)bock tycker jag du har fångat mycket bra!

    /Niklas

  • Magnus Persson skriver:

    i natt går jag upp kl 02:00 piip🙂

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Oj, sicken smygkänsla du fått till – speciellt i första bilden ! Man riktigt hukar sig när bilden öppnar sig så att man inte skrämmer bocken…🙂
    Bilden på geten är också bra och det som gör att den här get-bilden sticker ut lite är öronvridningen på högerörat – kanske lyssnar hon efter sina små kid som ligger och trycker i gräset en bit bort ? Det är bäst att vi fortsätter vara tysta och hukar oss ner och smyger härifrån så vi inte skrämmer dem…

    Henke🙂

    • jukkalausmaa skriver:

      Tackar Henke! Bocken var mycket riktigt mycket försiktig. Geten däremot var betydligt
      lugnare. Den är fotograferad i skogen, inga ”kids” sågs till, däremot två andra getter och
      en bock. Har dock spanat in en get med kid, hoppas få bra bilder på den så småningom.
      Men det gäller att vara försiktig, vill ju inte störa.
      /Jukka

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Fjärde gången gilltJukkas Blogg.

Meta

