Tack!

12 juni 2010 § 4 kommentarer

Jag har fått Beautiful Blogger Award av Anna & Lasse Kristiansson, Marie Kantermo, Mats Andersson och Thorsten Klint. Mycket hedrande, tack så mycket! :D  Så här ser den fina utmärkelsen ut:

När man får denna utmärkelse skall man länka till den man har fått den av, lägga bilden på sin blog och nominera sju andra bloggar och skriva sju saker om sig själv.

De bloggar jag vill nominera är (i bokstavsordning):

Christer Karlsson; presenterar varje månad en skön blandning av fina bilder, med korta kärnfulla betraktelser till.
Henrik Hellemar; alltid intressant att gå in på denna blogg med sin blandning av fina naturbilder, berättelser om upplevelser i naturen, och provokationer.
Johannes Glännman; en trevlig blandning av fina bilder och texter från en ung naturfotograf som hela tiden utvecklas starkt och har ett genuint naturintresse.
Lars Niklas Virsén; bilder med en egen stil och intressanta texter.  Här finns en entusiasm för naturfotografi som smittar av sig.
Peter Jonsson; mörka bilder med en helt egen stil, där man får anstränga sig lite extra och sedan belönas av en känsla av att själv varit närvarande vid fototillfället.
Magnus Persson; spännande bilder som överraskar, ofta i gränslandet mellan abstrakt konst och fantasi, varvat med fantastiska bilder från kusten.
Marie Gillander; underbart vackra och stämningsfulla från skogen.

Egentligen skulle jag vilja nominera alla på listan till höger, samtliga inspirerar mig och jag följer dem med stor behållning.

Sju saker om mig själv:

1. Född i Finland, men min familj flyttade till Sverige när jag var 3 år. Jag förstår finska hyfsat, men kan tyvärr inte tala det.
2. Liten på jorden (168 cm, 60 kg).
3. Jag trivs bäst och tillbringar mycket tid i skogen, helst i Risveden. Men jag måste också då och då åka till bergen. Jag besöker Jotunheimen minst en gång om året och tältar då ensam.
4. Jag tycker inte om regler och tävling inom fotografi, utan tycker att var och en skall göra sin grej och respekteras för det. För min del är det viktigaste med fotografin att utvecklas och ha kul.  
5. Att lyssna på musik är viktigt för mig, men jag kan själv varken göra musik eller spela något instrument. Bland favoriterna finns Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Pearl Jam och Nick Cave för att nämna några, men jag upptäcker hela tiden nya.
6. Jag föredrar moln och regn framför sol och värme. Höst och vinter är mina favoritårstider.
7. Mitt mest utpräglade karaktärsdrag är nog att jag är extremt envis och målmedveten i det jag gör.

PS.  Strax efter jag postat detta inlägg fick jag se att också Niklas Virsén gett mig denna utmärkelse. Tack Niklas!

§ 4 svar till Tack!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Tack!Jukkas Blogg.

Meta

