Bra böcker

05 juni 2010 § 15 kommentarer

… kan man inte få nog av. Här är några av mina favoriter när det gäller naturfoto. Det har varit mycket på jobbet ett bra tag nu, med mycket resor och möten. Nu börjar det lätta lite, så jag hoppas få mer energi över till fotografering och annat roligt.

Ha en trevlig lördag!🙂

§ 15 svar till Bra böcker

  • Åke skriver:

    Jag har några av dessa själv och de är mycket bra! Min plats i ljuset tänkte jag inhandla vid nästa tillfälle jag träffar Terje. Känns som om Bård står på tur sen. Härligt med lite inspiration mellan varven! Ha en skön helg!🙂

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Åke. Ja Terjes bok kan jag varmt rekommendera, intressanta texter och fantastiska bilder. Även Bårds böcker är mycket bra.
      Ha en trevlig söndag!
      /Jukka

  • schonfoto skriver:

    Ser ut som om du vart och spanat hemma i min bokhylla🙂
    Önska dig många sköna stunder i naturen med dina kamera, det gäller att hitta balans i livet – det får inte bara bli jobb.

    Ha det gott om må väl där ute!!

    Mvh, Jörgen

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Jörgen,
      Om man har liknande bildsmak är det kanske inte så förvånande att man har liknande böcker i bokhyllan? Och visst är det viktigt med balansen. Ibland kännns det som om den inte finns där, men då får man se till att återta den. Och det tänker jag göra nu framöver.🙂
      Mvh, Jukka

  • Dag Røttereng skriver:

    Takker deg for at min bok ”Naturens storstue” allerede er blant dine fovorittbøker, Jukka!

    • jukkalausmaa skriver:

      Hej Dag,
      Boken blev snabbt en favorit. Förutom alla fantastiska bilder så tycker jag att texterna är både inspirerande och lärorika. Så det är jag som skall tacka dig.
      /Jukka

  • Johannes Glännman skriver:

    Ja böcker är roligt. Själv har jag en blandad kompott av både fakta och berättelseböcker men i stort sett allt utom ett par är om naturen… Av dina är den enda jag har Allen – bilder av ljus och mörk ensamhet.. Men det är nog också en av de finaste..

    Går du ofta på second hand ? Om inte så borde du, där kan man hitta mycket naturböcker till mycket, nästan kriminellt billiga priser..

    mvh // Johannes

    • jukkalausmaa skriver:

      Jo jag har börjat kolla runt lite i antikvariat, vet att det finns mycket att hitta där. Det blir nog några inköp under regniga semesterdagar i sommar…

  • naturbilden skriver:

    Ser att jag har samtliga svenska böcker i högen förutom Jan Grahns. Går det att få en liten recension av just den boken? Håller med om att det är mycket bra böcker!

    /Anna

  • christer skriver:

    En härlig trave böcker du radar upp. Känner igen många då de också finns i min samling….. En trave som innehåller många fina,spännande och mycket inspiration. Att läsa dessa är som att få en stor dos av multivitamin piller🙂
    Så du kommer nog igång med full fart då det lättar upp för dig.

    Mvh Christer K

  • Mats Andersson skriver:

    Roligt att se din boksamling. Och att den bästa ligger överst😉 Ha, ha, ha.

    Saknar faktiskt Geidemarks Stigen ur hav. Vet att den ska vara bra.

    /Mats

  • jukkalausmaa skriver:

    Att din bok ligger överst har endast med bildkompositionen att göra.😉 Skämt åsido, som jag skrivit tidigare så är den suverän och har en självklar plats bland mina favoriter.
    /Jukka

  • Niklas skriver:

    Det låter bra det! Och ser ut som det är en bra samling böcker också🙂

    /Niklas

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Bra böckerJukkas Blogg.

Meta

