Vissa bilder

12 maj 2010 § 12 kommentarer

… tycker jag skall ses i större format än vad bloggen tillåter. Därför kommer jag hädanefter att ibland länka till lite större versioner som ligger i mitt galleri på Naturfotoforum NFF. Testar om det funkar med denna hackspett. Klicka här eller på bilden om du vill se bilden i större format.

I sumpskogen (Kollanda mosse, 1 maj 2010)

§ 12 svar till Vissa bilder

  • Dag Røttereng skriver:

    Flott bilde, Jukka! Perfekt bruk av det gyldne snitt, få og monokrome farger, og fin vertikal oppdeling av motivet. Bra!

    /Dag R

  • naturbilden skriver:

    Håller med! Du illustrerar problemet med en bra bild också. Jag gillar när bilderna går att förstora lite. Vissa bloggar har väldigt små bilder som inte går att klicka upp och då är det ofta svårt att få en riktig uppfattning om bilden.

    /Anna

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Nästan alla ilder mår väl bäst av att ses i stort format – i varje fall alla bilder som man lagt ner lite möda bakom… Rena dokumentationsbilder och situationsbilder kan nog funka i smått men för övrigt så bör nog allt ses så stort som möjligt och det är väl det som är bildbloggarnas akilleshäl tror jag…

    Henke🙂

  • msunphotography skriver:

    Grattis till en fin bild på hacker! Jag har inte lyckas fånga en hacker ännu men det är väl en tidsfråga eller så är det svårt för mig att hitta hacker då man är beroende av ljud. Man hör var de befinner sig så får man leta efter de. Har du beskurit bilden? Annars kan du göra det för att komma lite närmare hacker.

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Micke,
      De gånger jag fotograferat Hacke utan matning har jag sett dem snarare än hört dem.
      Med sin röda buk syns de ganska tydligt. Så tids nog kommer du nog också
      att få bilder på hackspetten.🙂 Bilden är bara beskuren i sidled, från 4:6 till 3:4, jag
      tyckte det räckte eftersom jag ville ha med miljön.
      /Jukka

  • Niklas skriver:

    Jag har tänkt samma sak, att länka vidare till en större bild. Däremot anser jag att det bara behövs ibland. Ja, länken fungerar fin fint!

    /Niklas

    • jukkalausmaa skriver:

      Håller med, vissa bilder behöver inte vara stora. En del tappar dock alldeles
      för mycket i det lilla formatet. Denna bilden till exempel. Ha det gott.
      /Jukka

  • Mats Andersson skriver:

    En riktigt fin bild. Härligt med hela miljön. Och så en utomordentligt snygg bakgrund som framhäver fågeln.

    /Mats

  • Thorsten skriver:

    Funkar fint …. och bilden på hacke är alldelese förträfli … speciellt i stor format ;-))) Ha de´ Thorsten

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Vissa bilderJukkas Blogg.

Meta

