Ofrivilligt uppehåll

31 mars 2010 § 12 kommentarer

Det var ett tag sedan jag bloggade. Jobbet har krävt mycket energi, med resor och alldeles för mycket att göra. Dessutom har Internet varit nere här hemma nästan en vecka nu. Idag kom ett nytt modem på posten så nu är det igång igen. Och påsken nalkas, det skall bli skönt att vila upp sig och få lite mer tid för fotografering.

Förra helgen blev det lite fågelfotografering vid matningen. Men aktiviteten börjar gå sjunka, jag antar att fåglarna hittar sin föda lättare på egen hand nu. Jag ser fram mot lite mer varierad fotografering framöver. Snön är snart helt borta, så det kommer att bli en del skogsinteriörer. Och när isarna släpper, kommer jag att uppsöka skogstjärnen och ligga platt i gryningsdimmorna och spana efter lom och knipor. Och kanske får myren där jag såg orre förra sommaren några besök? Jag fortsätter också mitt letande efter ett tjäderspel. Tror jag är nära nu. Det finns mycket att se fram mot de närmaste månaderna.🙂

I granen (Risveden, 27 mars 2010)

Blåmes (Risveden, 27 mars 2010)

§ 12 svar till Ofrivilligt uppehåll

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ofrivilligt uppehållJukkas Blogg.

Meta

