Nötväcka

13 mars 2010 § 17 kommentarer

Det blev bara en kort tur till skogen idag. Nötväckorna regerade vid matningen. Här hemma hade katterna fångat en gärdsmyg. Det är andra gången denna vinter. Den förra gick inte att rädda, men idag lyckades jag får den lilla att flyga ut. Katterna är lite snopna nu men det kan de ha.

Ha en trevlig lördagskväll.🙂

Nötväcka

§ 17 svar till Nötväcka

  • Tomas Eriksson skriver:

    Du är grym Jukka!!! En jäkligt duktig fotograf helt enkelt…

    /T

  • marieg1 skriver:

    Instämmer med ovanstående. Som vanligt en helt underbar bild!
    /Marie

  • jukkalausmaa skriver:

    Tack så mycket Tomas och Marie, det glädjer mig att ni gillar bilden.🙂
    /Jukka

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Även jag instämmer i kören och prisar dina bilder och hävdar att du är en av de bästa naturfotograferna vi har här i landet – men det vet du sen gammalt att jag tycker så…🙂

    Intressant om gärdsmygarna… I fjol hade jag flera stycken vid min matning – i år är matningen minst dubbelt så stor men inte en enda gärdsmyg har jag sett det senaste… Jag har sett gärdsmyg vid matningen men bara vid extremt enstaka tillfällen och ingen de senaste två månaderna…

    Henke🙂

    • jukkalausmaa skriver:

      Tackar allra ödmjukast. Gärdsmygar har inte jag heller vid min matning i skogen. Men tydligen håller de till här i storstan. Fast jag har aldrig sett dem förutom de två gånger katterna kommit indragandes med en.
      /Jukka

  • Niklas skriver:

    Jag tror att du skulle gilla Fiby urskog med alla fåglar och murriga skogsmiljö. Obrukad mark sedan 1700-talet. Du gillar ju skogsmiljöerna. Kanske du och Glännman kan komma hit (Uppsala) någon gång mot ”senvåren” eller våren? Det skulle vara kul. Övernattning finns såklart (om jag slänger ut sambon)😉 Skämt och sido, tänk på saken.. och sök gärna på Fiby urskog för mer info om du har lust.

    /Niklas

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Niklas. Jag skall kolla upp Fiby. Jag är ju i Uppsala på jobb med jämna mellanrum. Skall försöka matcha in det med ett besök. Jag fixar isåfall boende själv, inte skall du behöva slänga ut din sambo.🙂
      /Jukka

  • Niklas skriver:

    PS. Som vanligt är denna ”serie” av bilder otroligt läckra. DS.

    /Niklas

  • Eli skriver:

    Hei, så link til siden din på Niklas side. Nå har jeg bladd og bladd og sett og sett, du er dyktig! Utrolig flotte og stemningsfulle bilder som går rett hjem hos meg.

    Eli

  • Niklas skriver:

    Ja, kolla upp det! Det tycker jag🙂

    /Niklas

    ”Tack Niklas. Jag skall kolla upp Fiby. Jag är ju i Uppsala på jobb med jämna mellanrum. Skall försöka matcha in det med ett besök. Jag fixar isåfall boende själv, inte skall du behöva slänga ut din sambo.
    /Jukka”

  • A. Oliver skriver:

    Underbar bild Jukka, Vilket godt lag skulle du göra i samarbete med Niklas tror jag. Ha en trevlig vecka!!

  • Mats Andersson skriver:

    Ett rent konstverk. En ren njutning att titta på. Riktigt, riktigt bra. Som så många av dina andra fågelbilder.
    – och det bästa av allt. Bilderna har ett avtryck från just dig.

    /Mats

  • Denna också njutbar !Skön skogskänsla skapad tack vare din som vanligt utsökta val av komposition.Gillar nötväckans pose också
    Bra Jukka !

    mvh/Mats-Ove

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande NötväckaJukkas Blogg.

Meta

