Torsten

23 februari 2010 § 24 kommentarer

Tänkte fortsätta med presentationen av våra tre katter. Lite annorlunda bilder som förhoppningsvis visar lite av deras (och kanske min?) personlighet. Först ut var vår lilla Sigrid, bilder på henne finns här. Idag är det Torstens tur. Eller Totte som han oftast kallas. Eller Totte Katt. Kärt barn har ju många namn. Torsten är en mycket trevlig och sällskaplig katt. Han tillbringar mycket av sin dyrbara tid med att vila, gärna i mattes knä eller utomhus om vädret tillåter. Förvisso är han ganska nyfiken av sig, men som alla katter också mycket vaksam och försiktig.

Första bilden är ganska traditionell, mest för att visa vilken fin katt Totte är. De andra är mer eller mindre av det annorlunda slaget.

När jag skrev detta lyssnade jag på ”Driving South” och ”Love Spreads” med The Stone Roses. Fin rock.🙂

Spanar

 

Vila i det gröna

 

Vad var det?

 

Besök i Red Light District

I’m outta here

§ 24 svar till Torsten

  • Mikael Sundberg skriver:

    Bild 3 äger utan tvekan🙂 Andra bilderna är också bra..

  • A. Oliver skriver:

    Tote ser ut som en jättekul vän för att tillbringa tiden med. Alla bilder är kul, men min favorit är 3 också. Hey Jukka, jag lärer mig om musik varje gång jag besöker hos din blog =)

  • Mats Andersson skriver:

    Torsten är väldigt fin! Och fina kattbilder igen.

    /Mats

  • Thorsten skriver:

    Han kan man ju inte annat än gilla ! Till Torsten från Thorsten

  • Johannes Glännman skriver:

    Hallå Torsten😀 Hur är läget ?…..

    Ser mycket fin ut, en sådan där röd katt som man ofta finner i idylliska bondgårdar men tydligen också i självaste storstaden….

    Tiger säger Mjau😀

    mvh // johannes

  • Kathrine skriver:

    Ja dette var flotte kattebilder! Her har du fått fram kattens vesen, virkelig. Blir nok endel kattebilder på meg også framover, nå går det mest i fugler.
    Ha en fin dag videre:)

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Dessa var bra, men de två sista är sjukt bra…🙂
    De kanske inte är så mycket ”Jukkas vinterfåglar”, men jädrar vad de har fått mycket av din kreativitet och stil ändå på nått sätt – fast med färg, kasnke kan ska tillägga… Men jag vet ju att dessa kvaliteer finns där – du gömmer dem bara ganska väl men plockar fram dem och dammar av dem lite då och då…🙂

    Henke🙂

    Henke🙂

    • jukkalausmaa skriver:

      Tackar Henke. Det där med färger har jag egentligen inget emot. Antagligen tittar jag inte så mycket efter färger som annat när jag letar ”bilder”. Och visst är det så att jag är svag för det dova och dunkla. Men när tillfälle bjuds till ljusare och färgrika bilder tackar jag inte nej. Kul att du gillar speciellt de två sista, jag gör detsamma.🙂
      /Jukka

  • christer skriver:

    Det är inte bara fåglar som du behärskar utan även katt🙂
    Tycker annars att jag sett gulliga katt bilder till leda både lyckade och mestadels misslyckade då enligt min subjektiva tyckande..
    Men har absolut inget emot dessa ”gulliga” katt bilder när de är fotograferade på detta viset. För det första så känns det som om du inte bara fotogaferat en katt. Du har fotograferat en individ, en personlighet vilket gör att jag tar till mig bilderna. Sedan att de är bra komponerade, passande poser, fint ljus hjälper ju också till😉
    ”Vila i det gröna” blir min favorit, bara så underbar, njuter!!!
    ”Vad var det” också helt underbar får mig att tänka på en tiger eller något annan stor släkting till huskatten som smyger omkring i djungeln, ständigt sökande efter ett byte eller ev faror. Mycket spännande bild, dramatiskt ljus underbar komposition…. en njutning.. Brrrrrrrrrr (spinner😉 )
    ”Besök i redlight” också en spännande bild, varm, suggestiv….
    De övriga bilderna gillade jag också men det var dessa som jag fastnade lite extra för.
    Hatten av🙂

    Mvh Christer

  • Niklas skriver:

    Fina katter du har! Kanske ska presentera mina två voffsingar på webben också..

    /Niklas

  • vastkustenfoto skriver:

    mycket, mycket mycket fina kattbilder! kul att du presenter dem för oss

  • MarieK skriver:

    Mjau! Mycket fina bilder på Totte Katt – verkar vara en skön figur😉

  • Henrik skriver:

    Underbara kattbilder allihopa ..men #3 är grym!

    /Henrik

  • […] Det var länge sedan jag lade upp bilder på katter. Jag har tidigare presenterat Torsten och Sigrid. Idag har turen kommit till Felix, den yngsta av de tre. Anledningen till att det dröjt […]

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande TorstenJukkas Blogg.

Meta

