Nötväckans dag

06 februari 2010 § 20 kommentarer

Jag hade en mycket fin dag i skogen idag. Sol, massor med snö och minus 7 grader. Fingrar och tår klarade sig riktigt länge. :) I förrgår kväll var jag och fyllde på med talgbollar och frön. Jag hade i extra mycket jordnötter, så idag var det  full fart på nötväckorna. Därför får denna lördag bli Nötväckans dag.

Ha en trevlig lördagskväll. 🙂

A mouthful

 

Jag tittar bara in lite

 

I ljuset

§ 20 svar till Nötväckans dag

  • Tomas skriver:

    Respekt!
    Samtliga bilder är såväl undersköna samtidigt som de fint lyfter fram nötväckans karaktär. Din också kanske?
    /Tomas

    • jukkalausmaa skriver:

      Nja jag vet inte om jag har nötväckans karaktär precis. Hmm, intressant att tänka på, jag återkommer om jag kommer på vilken fågel jag ”är”.
      Tack för dina rader som fick mig att börja fundera.
      /Jukka

  • Johannes Glännman skriver:

    Härliga bilder från en solig dag. Vi hade sol här med men jag var inte ute, hoppas på sol imorgon igen för då ska jag göra ett återbesök hos staren tänkte jag🙂

    Tänkte ge dig ett tips om du inte vet redan.. Insektsätande arter som inte äter vegetabiliskt fett, tex gärdsmyg, mindre hackspett, tretåig hackspett och annat kan äta leverpastej.. Så ta med dig lite nästa gång du fyller på och smeta på grenar eller sätt upp asken som den är…

    mvh // Johannes

  • msunphotography skriver:

    Alla tre bilder är otroligt bra! Väldigt kreativt och unik mot andras bilder. Högklass i min ögon. Fågelfotografering är verkligen kul, vet inte om du såg tråden jag skapade på NFF ang. Fågelfotografering i Örebro? Kanske något som du kan vara intresserad av.

  • Dag Røttereng skriver:

    Svært bra, Jukka! Du har lykkes med å skape annorlunda fågelbilder, og alle tre har hög klass.

  • Arne Wennberg skriver:

    Detta var tre riktiga godbitar. Placering och bakgrund är oerhört kreativa. Det syns direkt vem som har gjort dem.

  • Niklas skriver:

    Mycket stilfullt Jukka! Kul också att du vågar vara lite annorlunda med komp. och färger m.m. Som jag sagt förut är dina fågelbilder mina personliga favoriter. Gillar nummer två mycket. Väldigt tilltalande och lite annorlunda komp. Fint!

    /Niklas

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Här är nog tvåan min favorit – så härligt när fågeln bara kikar in i bilden på det där sättet… Och bakgrunden är som vanligt helt suverän…🙂

    Henke🙂

  • MarieK skriver:

    Attans vilka härliga bilder! Ljus i skogen och du utnyttjade på ett, som vanligt, strålande sätt. Mycket fina bilder alla tre!!!

  • jukkalausmaa skriver:

    Tack för era rader Niklas, Henke och Marie.🙂
    /Jukka

  • naturbilden skriver:

    Trean blir min favorit där skogens ande kan anas i bakgrunden. Gillar också den mörkare färgtonen. Alla bilderna har bakgrundsfigurer med vilket jag gillar. Nöten på bild ett känns som ett mänskligt spår från din fågelmatning?

    /Anna

    • jukkalausmaa skriver:

      Ja dessa figurer finns överallt i skogen.😉
      Och ja, nöten har väckan fått av fotografen.
      Något skall de ju ha för besväret.
      Tack för din kommentar Anna.
      /Jukka

  • christer skriver:

    Toppen bra bilder igen på fåglar och denna gång på Nötväcka. Igen så har du lyft bilderna från art bilder till konst. Ser att du lämnat ditt personliga fingeravtryck i bilderna. De underbart ”oskärpe målade” bakgrunderna och spännande kompositionerna. Helt igenom härliga bilder med en hög njutnings och stämmningsfaktor i…
    Snyggt!!!
    Fasiken vad inspirerande (ursäkta språket:) )

    Mvh Christer

  • Härliga fågelbilder återigen från dig.Helläckra ”vågade”
    kompositioner med dina patenterade målariska bakgrunder
    som förgyller det hela.Njutbart värre !!

    mvh/Mats-Ove

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Nötväckans dagJukkas Blogg.

Meta

