Jaha…

01 februari 2010 § 14 kommentarer

… då var man hemma igen från Norge. Ibland önskar jag att jag bodde där, det måste vara ett av världens vackraste länder. Det blev en del skön skidåkning utför, men tyvärr inte så mycket fotografering eftersom jag hade fullt upp med att hålla fingrarna varma.  Nu skall jag ägna mig åt att komma ikapp lite med bloggläsandet… Ha en trevlig kväll.🙂

Någonstans i Norge 31 januari 2010

§ 14 svar till Jaha…

  • msunphotography skriver:

    Är också sugen att bo nära oslagbara landskap speciellt i Norge och visst finns det här i Sverige också men Norge verkar ha bättre landskap🙂 Norge är som lilla Nya Zeeland.

  • Stefan Johansson skriver:

    Välkommen tillbaka! Och visst är Norge ett vackert land. Jag mötte midsommarsolen då den kysste norra ishavet långt däruppe i norr för många år sedan. Fullständigt magiskt.

    Men här har du ju faktiskt fångat en av anledningarna till att Norge, åtminstone i fotboll, för alltid kommer att anses som lillebror. ”Träningen är inställd.” Påpassligt och möjligt att använda i propagandasyfte.😉

    Och var inte ledsen för stelfrusna fingrar – de har varit ett ymnigt förekommande fenomen även på denna sidan gränsen.😉

    Mvh,
    Stefan

    • jukkalausmaa skriver:

      Själv har jag inte haft förmånen att komma så långt norrut. Att Norge är så vackert är lite kluvet för mig. Man blir så överväldigad av dessa landskap att det kan bli svårt att få till bra bilder. Ögat hoppar fram och tillbaka mellan alla möjliga utsnitt. Jag behöver ofta ”känna in” ett område innan de riktigt bra bilderna kan bli till och det kräver tid och många besök vid olika förhållanden. Därför föredrar jag att fotografera i ”hemmamarker”. Förvisso så betraktar jag också Jotunheimen som mina hemmamarker, men den här gången var det inte resans destination. Och visst är det bra att ta till fotbollen när norrmännen börjar snacka skidåkning…
      Tack för din kommentar Stefan.
      /Jukka

  • naturbilden skriver:

    Välkommen hem!
    Visst vill man bo någon annanstans emellanåt. Någonstans där det finns mer vild natur runt huset. Men samtidigt vill man ha det där mer vilda och orörda när vädret är vackert o.s.v Jag skulle inte vilja sitta i stugan i Dalsland i mörkaste november eller när elen blir utslagen i veckor av lite snöoväder och med långa bilfärder för att komma till affären eller en arbetsplats. Men jag behöver sådana ställen att längta bort till!
    Som natur- och landskapsbild gillar jag den du bloggade med innan du åkte. Den här skulle säkert göra succe i NFFs nya humorforum😉

    /Anna

    • jukkalausmaa skriver:

      Hmmm, jag vet inte om jag håller med dig Anna. Jag skulle mycket väl tänka mig att sitta i en stuga i den djupa skogen i mörkaste november. Men min familj tycker nog annorlunda. Och antagligen skulle jag få nog efter en månad eller så. Tror jag… Eller kanske inte…
      /Jukka

  • Niklas skriver:

    Kul bild!
    Jo Norge är otroligt vackert men som sagt gräset är nog inte grönare på andra sidan. Min sambo är nämligen från Norge och hon tycker likadant om Sverige.🙂

    Men bättre trollmarker hittar man ju inte någon annan stans.
    Välkommen hem!

    /Niklas

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Niklas. Jo jag vill bestämt hävda att gräset är grönare i Norge. Åtminstone i bokstavlig mening. Visst är hemma bäst, fast ibland kan man ju tänka ”Om….”
      /Jukka

  • Steffe skriver:

    Tjena igen!

    Allt har gått bra vad jag förstår och du har fått kontemplation i ett av världens vackraste länder…gott!

    Ser fram mot fortsatt bloggande från dig…vanans makt och saknaden blir stor när en bloggkompis uteblir…om än dock bara för ngn vecka!🙂

    Steffe

  • Lars U. skriver:

    Fin och rolig vinterbild du visar. Har själv inte varit så mycket i Norge förutom en motorcykelsemester för tjugo år sen. Var jättejobbigt, tvungen att stanna stup i kvarten för alla vackra utsikter. Vi kom inte hälften så långt som vi planerat på de knappa två veckor vi var där🙂. Vill gärna åka tillbaka.
    //Lars U.

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Lars! Nej Norge är inte ett land man susar igenom snabbt, av flera skäl. Det är bara för dig att åka dit igen, jag kan ge tips om en och annan fin plats.
      /Jukka

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Det intressanta med en blogg är att det ibland blir helt oväntade bilder från fotografens sida – den här bilden är ju ingen typisk Jukka-bild direkt, men attans så trevlig ändå…🙂

    Just det – willkommen zurück nach schweden mein freund !

    Henke🙂

  • jukkalausmaa skriver:

    Tackar Henke. Ja vad gör man? Svårt att ta dom typiska bilderna när man befinner sig på en skidort. Man får variera sig ibland.🙂

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Jaha…Jukkas Blogg.

Meta

