Året som gick – Naturromantik och fantasier

08 januari 2010 § 20 kommentarer

Detta blir mitt sista inlägg med summering av förra året. Två teman denna gången. Naturromantik, eller fina ögonblick där naturen visar sig från sin bästa sida. Kanske banalt för några, men ett av syftena med mitt fotograferande är att försöka bevara och förmedla fina eller starka upplevelser från naturen. Det andra temat, fantasier, handlar om mystik och dolda väsen som jag ofta upplever framförallt i skogen. Jag är ju vetenskapligt skolad och har det som yrke så det är ju inte så att jag tror att troll, älvor och andra övernaturliga väsen finns i verkligheten. Men det är onekligen så att jag ofta upplever och ser saker i skogen som ger näring åt fantasierna. Dessa upplevelser infaller oftast efter många timmars vandrande i skogen, när skymningen börjar falla och det börjar bli dags att ta fram pannlampan.

Idag lyssnar jag på Nick Cave, en mångfasetterad musiker och poet och en av mina absoluta favoriter. Passar utmärkt till ett glas rödvin såhär på fredagskvällen.

 Gryning.

  Morgon vid skogssjön.

 Hemma hos storlomen. 

 Stormig kväll på Hönö.

 Until death do us part.

 

 Vägvisaren.

 

Trollmor har tappat sin peruk.

§ 20 svar till Året som gick – Naturromantik och fantasier

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Året som gick – Naturromantik och fantasierJukkas Blogg.

Meta

