Ersdalen

04 januari 2010 § 10 kommentarer

Idag blev det en kort tur till Ersdalen, på Hönö. Ett ställe med mycket fint mönstrade klippor som jag återkommer till med jämna mellanrum. Idag var det dock is som lockade. Har sett en del fina isbilder på webben på sistone, så jag hoppades att det skulle finnas is därute. Kom fram ganska sent, men det spelar ingen roll, mina bästa kustbilder är oftast tagna efter att solen gått ned. Ungefär 2/3 av Ersdalsviken var täckt med is så det blev en del bilder.

Ikväll lyssnade jag på Fleetwood Mac. Ha en trevlig kväll!  

Isfloden.  Gillade den svepande linjen som leder ut mot öppet vatten. Troligen är denna resultatet av en ström av vatten från en liten bäck som rinner ut i viken.

  

Isformationer.  Ni som har sett Alien-filmerna kanske får associationer. Det fick jag. 🙂

 

Sprickor.  Upptäckte dessa på väg tillbaka när det var rejält mörkt. Förgrunden är belyst med pannlampa.

§ 10 svar till Ersdalen

  • Steffe skriver:

    Ni har mycket fina naturområden där nere!
    Underbara bilder!
    ”Alienbilden” är numero etto!

    Steffe

  • Micke skriver:

    Härliga bilder, det ser riktigt kallt ut.

  • Niklas skriver:

    Hej Jukka!

    En liten fågel viskade i mitt öra att du skaffat dig blogg! Trevligt! Fina bilder du visar upp också. Gillar speciellt den sista med det vackra ljuset och mönstren i förgrunden.

    Ska slänga upp en länk på min blogg också!

    Vi hörs

    Niklas, tillbaka från julfirande..

    /Niklas

  • naturbilden skriver:

    Fina bilder må jag säga! Tvåan har jag också fastnat för – alien, jojo! – men trean var riktigt fin den också! Hönö är underskattat! Borde åka dit mer! Var där med grabben och åkte över till Fotö, men det blev mer en fikatur än en fototur – icke att förakta dock!

    Ber samtidigt att tacka för fina kommentarer på mina bilder!
    🙂 Lasse

    ps. Fleetwood Mac var ett av mina favoritband när jag var yngre. Har inte lyssnat på dem på ett långt tag! Har du nåt att rekommendera? Det mesta kan man ju avnjuta på spotify,,,

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Lasse. Håller med om Hönö, det är lätt att bli hemmablind.
      Fleetwood Mac: Mina favoriter är albumen Fleetwood Mac och Rumours som kom på 80-talet. De tidiga är också bra och i en helt annan stil, fast vet du säkert redan. Spotify har ett var urval…
      /Jukka

  • Johannes Glännman skriver:

    Fint Jukka. Du hittade också sköldpaddor som var på väg upp ur isen ser jag🙂

    Gillar dina pannlampsbilder, de blir så naturliga på något sätt..

    mvh // johannes

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ErsdalenJukkas Blogg.

Meta

