Då var det dags!

01 januari 2010 § 27 kommentarer

… att börja blogga. Jag har funderat på detta ett bra tag men tvekat. Har jag något att visa och säga? Kommer jag att ha tid? Är någon intresserad? Jag gör ett försök så får tiden utvisa vad det blir av det. Det kommer mest att handla om naturfotografi; visa lite bilder och skriva något om dem, samt mina tankar om naturfotografi i allmännhet.  Det blir nog en del skriverier från utflykter i naturen också och kanske om musik och andra intressen. Bannern har jag valt för att jag tycker att den visar skogskänslan jag vill förmedla med mina bilder från skogen. Den obeskurna bilden visas nedan. Jag har klonat bort en liten gren som störde helheten. Detta är något jag ytterst sällan gör men det händer (jag är inte den dogmatiska typen). Bilden är tagen för någon vecka sedan vid en av mina matningar i Risvedenskogarna.

När jag sitter vid datorn brukar jag lyssna på musik. Just nu är det Van Morisson, en gammal favorit som passar fint så här på nyårsdagen. Ha en god fortsättning!

§ 27 svar till Då var det dags!

  • vastkustenfoto skriver:

    klart man är intresserad! Bra att du tog tag i det här! nu är det bara en hemsida som saknas med🙂 trevlig fortsättning och ser fram emot dina inlägg

  • isak bergwall skriver:

    detta var en trevlig start på det nya året! Skall bli kul att följa din blöt Jukka och lycka till!

  • nikonetha skriver:

    Välkommen in i bloggens värld Jukka

    Hälsn
    Agnetha

  • PE Svahn skriver:

    Grattis till din blogg, den kan vara ett trevligt instrument för att få ut lite bilder och känna sig för.
    Ska bli intressant att följa din blogg.
    /PE Svahn

  • Johannes Glännman skriver:

    Det där kom faktiskt lite oväntat🙂 Men det ska bli mycket trevligt att följa din blogg så länge som du själv tycker det är kul att ha igång den. Såg att jag redan hade fått en fin länk här till höger så jag har givetvis länkat tillbaka till dig från min sida🙂

    Ses och hörs🙂

    mvh // Johannes

  • hellemar skriver:

    Tjabba…

    Denna blogg jag jag väntat på länge – jag har inte riktigt förstått varför en så duktig fotograf inte vill visa upp sina bilder på ett mer personligt plan.
    Varmt välkommen in i bloggens värld och en riktigt god fortsättning på det nya året !

    Henke🙂

  • naturbilden skriver:

    Hej och välkommen till bloggvärlden!

    Jag och Lasse är ju inte så aktiva på olika bildkritikforum längre men nu i december startade vi en blogg. Ett ganska trevligt sätt att kommunicera runt bilder tycker vi hittills. Vi har också upptäckt ett antal naturfotobloggar från både gamla och nya bekantskaper som vi aldrig kollat på innan vilket varit uppfriskande och berikande.
    Hoppas du kommer trivas med bloggandet.
    Jag har spanat in dina bilder från fågelmatningarna på NFF och för varje år blir de mer och mer personlighet i dem. Från bra fågelporträtt till mer av miljö och känsla och personligen gillar jag det.
    God fortsättning på det nya året!

    /Anna

    • jukkalausmaa skriver:

      Tack Anna! Jo jag har saknat dig och Lasse på NFF på sistone.
      Men det finns ju gränser för hur mycket man kan/vill sitta framför
      datorn, man måste ju hinna ut i skogen också.🙂 Tack för
      dina ord om mina fågelbilder och en God fortsättning till dig också!
      /Jukka

  • schonfoto skriver:

    Hej Jukka! Vill önska dig välkommen in i bloggandet förtrollande värld. Jag ska självklart lägga upp en länk från mig, jag har sett dina fina naturbilder på Naturfotoforum så klart. Bloggen är kul sätt att umgås med likasinnade och att låta andra ta del av ens tankar och bilder.
    Lycka till med bloggandet, och önskar dig en fin fortsättning på det nya året!!

    Mvh, Jörgen

  • Beata skriver:

    Nice computerNERD😀 I will happily follow you father.🙂

  • Janne Arleklint skriver:

    Välkommen till bloggvärlden!

  • Ahhh…vad trevligt…nu får man en blogg till att följa!🙂
    Det gör jag så gärna..ska bli kul och intressant att se vad du ”hittar på”…jag gillar dina (fågel) bilder jag sett (och ser) på NFF!
    Och hoppas också se lite annat…som t.ex. kattbilder!😉
    Välkommen!
    Och God fortsättning förresten…en bra början på det nya året! 🙂
    Steffe

  • P-O Gråd skriver:

    Grattis, där ser man. Har själv gått och grunnat på det här med blogg. Har suttit nu i helgerna och pillat både på min hemsida och en blogg, men bloggen får jag inte att fungera med det tema jag vill ha. Tiden får visa om jag lyckas få till det.
    /P-O

  • Neta skriver:

    Det här var väldigt trevligt ! Jag kommer att följa vad du gör🙂
    God fortsättning och tack för senast !

  • […] The busiest day of the year was January 1st with 194 views. The most popular post that day was Då var det dags!. […]

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Då var det dags!Jukkas Blogg.

Meta

